۱۴ و ۱۵ خرداد ازخاص‌ترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی است

انصاری گفت: امام خمینی (ره) و راه هدف او را مانند چراغ راهنمایی برای همه‌ بشریت توصیف کرد و گفت: ۱۴ و ۱۵ خرداد از خاص‌ترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «موسی انصاری» امروز (شنبه 8 خرداد) در جلسه جلسه ۱۴ و ۱۵ خرداد و شهادت امام صادق (ع) که در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، گفت: در روز قبل از ارتحال ویژه «امام خمینی (ره) پیرو راستین مکتب جعفری» و آئین غبارروبی گلزار مطهر شهدا به مناسبت 15 خرداد در مراکز شهرستان‌های استان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و با توجه به رنگ‌بندی شهرها و دستورالعمل‌های ستاد کرونا برگزار می‌شود.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، امام خمینی (ره) و راه هدف او را مانند چراغ راهنمایی برای همه‌ بشریت توصیف کرد و افزود: 14 و 15 خرداد از خاص‌ترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی هستند.

 

وی ابراز کرد: مهم‌ترین وظیفه‌ امروز ما و همه‌ کسانی که در انقلاب ‌اسلامی مسئولیت و جایگاهی دارند این است که امام را به معنای واقعی برای نسل جوان و آنهایی که امام را ندیده‌اند معرفی کنند.

 

انصاری استفاده از ظرفیت فضای مجازی در کنار برنامه‌های میدانی و اجرایی را برای این بزرگداشت ضروری دانست و تصریح کرد: در این ایام نباید از روز مهم و سرنوشت‌ساز 15 خرداد و نقشی که در پیروزی انقلاب اسلامی داشت غافل شویم.

 

بر اساس این گزارش در ادامه «اصغر فاضلیان» نماینده کمیته ‌امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری برکات امام خمینی (ره) برای محرومان را در دنیا بی‌نظیر عنوان کرد و گفت: نذر صلوات برای شادی روح امام امت، برگزاری کارگاه تبیین اندیشه‌های امام، برگزاری مسابقه از کتاب زن و خانواده ویژه بانوان از مهم‌ترین برنامه‌های این اداره برای این ایام است.

 

بر اساس این گزارش در ادامه «جواد واحد» نماینده نیروی انتظامی نیز از امام خمینی (ره) به عنوان احیاگر اسلام ناب محمدی (ص) یادکرد و افزود: نیروی انتظامی علاوه بر برنامه‌های درون سازمانی، همواره برای پوشش امنیتی و ترافیکی محل برگزاری مراسم و آرامش خاطر مجریان برگزاری مراسم انقلاب اسلامی آماده و هوشیار است.

 

«نجف کریمی» نماینده اتاق اصناف شهرستان شهرکرد نیز در ادامه‌ این جلسه با اشاره به اینکه ما هرچه داریم از برکت امام خمینی (ره) است از آمادگی اصناف مختلف برای کمک به فضاسازی تبلیغی محل کسب و کار خود در این ایام خبر داد و گفت: برای برگزاری مراسم در مصلا یا مکان‌های دیگر هر نوع همکاری لازم باشد انجام می‌شود.

 

بر اساس این گزارش در ادامه «فیروز صفوی» گفت: اقلام تبلیغاتی شامل شش عدد پوستر تمثال امام خمینی (ره) و بنر برای فضاسازی شهری تهیه شده است.

 

 نماینده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: به منظور پوشش خبری و فضاسازی رسانه‌ای و درج مقالات و یادداشت‌های تبیینی با مطبوعات استان، برگزاری عصر شعر در سوگ خورشید و حمایت از نویسندگان برای چاپ کتاب در مورد امام راحل همکاری و هماهنگی لازم انجام شده است.

 

حجت‌الاسلام «ایوب محمدی» نماینده شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان از برگزاری مراسم در کلیه میعادگاه‌های استان در روز 14 خرداد خبر داد و افزود: طبق هماهنگی ائمه جمعه‌ سراسر استان ویژه ‌برنامه‌هایی برای ایام ارتحال و شهادت امام جعفر صادق (ع) به صورت مشترک در دستور کار خود قرار داده‌اند.

 

«عبدالله جهانبخشی» نماینده اداره کل ورزش و جوانان استان جامعه ورزش را همیشه پیرو رهبری و مکتب امام خمینی دانست و گفت: از هشتم خردادماه هفته فرهنگ هلوانی و ورزش زورخانه‌ای با رویکرد بزرگداشت امام خمینی آغاز می‌شود که برنامه‌های متنوعی درنظر گرفته شده است.

 

«عماد شمسی‌پور» نماینده شهرداری شهرکرد هم از آمادگی شهرداری برای فضاسازی شایسته‌ی ایام 14 و 15 خرداد و شهادت امام صادق (ع) خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی برای تبلیغات محیطی با محتوای مفید و هنرمندانه برای همشهریان گرامی انجام گرفته است و سعی داریم هر تبلیغ ما حاوی یک پیام باشد.

 

«علیرضا بدری» نماینده دانشگاه علوم پزشکی استان نیز در این جلسه بر ضرورت برگزاری مراسم با توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی تأکید کرد و افزود، امام راحل نمونه‌ یک شخصیت همه‌جانبه در همه‌ی امور یک رهبر الهی است و رهنمودهای وی همیشه برای اداره‌ی کشور راهنما است.

 

«حسین گنجی» نماینده دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزاری برنامه قبل از خطبه‌های نماز جمعه را فرصت مناسبی برای بزرگداشت ایام و مراسم شهادت دانست و تصریح کرد: برنامه‌ بزرگداشت امام خمینی (ره) در سراسر استان برای مردم و علاقه‌مندان با رویکرد محتوایی و قابلیت انتشار در فضای مجازی برگزار شود.

 

حجت‌الاسلام «علی مهرابی» نماینده‌ اداره کل اوقاف و امور خیریه استان هم در ادامه جلسه با اعلام آمادگی امامزادگان و بقاع متبرکه برای بزرگداشت این ایام گفت: ویژه برنامه بزرگداشت سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام راحل عظیم الشان (ره) و سالروز قیام خونین 15 خرداد و شهادت امام جعفر صادق (ع) همزمان با نماز مغرب و عشاء در امامزادگان دو خاتون (س) شهرکرد به مدت سه شب برگزار شود.

 

«محمدرضا مظاهری» مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان نیز با اعلام خبر برگزاری 15 عنوان برنامه‌ محوری توسط این ستاد افزود: برگزاری نشست‌های تبیینی اندیشه‌های نورانی، محکمات و دیدگاه‌های حضرت امام خمینی (ره) و اهمیت حضور در انتخابات از منظر ایشان در مساجد با محوریت ائمه جماعات مساجد با رویکردهای مجازی و حضوری، ویژه برنامه گلدسته‌های سوگوار را از جمله برنامه های این نهاد عنوان کرد.

 

حجت‌الاسلام «محمد کریمی» مسئول ستاد برگزاری نماز جمعه‌ شهرکرد بزرگداشت امام (ره) را نمایش عشق و علاقه‌ یک ملت به رهبر خود بیان کرد و افزود: در نشست‌های تبیینی به تجلیات رهبری امام خمینی در امام خامنه‌ای در اداره‌ امور کشور و رهبری مدبرانه توجه شود و سعی کنیم تمرکز برنامه را از مراکز شهرستان‌ها بیرون آوریم و ان‌شاءالله در میعادگاه‌های نماز جمعه سراسر استان بتوانیم برای عموم برنامه‌های پرمحتوایی تولید کنیم.

 

«سجاد بیگی» نماینده‌ سپاه قمر بنی هاشم (ع)، بابیان اینکه ما هرچه داریم از برکت امام خمینی (ره) و انقلاب ‌اسلامی است گفت: مجموعه‌ سپاه از همان سال‌های ابتدای رحلت هر ساله برنامه‌های جامع و متنوعی را در دستور کار خود قرار می‌دهد و با توجه به عظمت شخصیت امام خمینی (ره) می‌بایست چرایی عشق و علاقه مردم به امام خود را بررسی و از آن برای شناساندن امام و شخصیت والایش به نسل جوان بهره بریم.

 

«طیبه اردشیری» نماینده اداره کل امور بانوان و خانواده‌ی استانداری، با اشاره به تعطیل شدن بحث اعزام به مرقد امام در چند سال اخیر به خاطر تقارن ایام با ماه مبارک رمضان و ایام کرونا تصریح کرد: همه دستگاه‌ها و نهادها باید برنامه‌های جایگزین پیش‌بینی کنند و مجموعه‌ امور بانوان استان نیز برنامه‌هایی خاص زنان با محوریت خانواده و آموزه‌های تربیتی امام خمینی (ره) پیش‌بینی کرده ‌است.

 

«الهه رئیسی» نماینده‌ فرمانداری شهرکرد از آمادگی این شهرستان برای برگزاری مراسم این ایام خبر داد و گفت: دستگاه‌ها و سازمان‌های شهرستان شهرکرد برای مشارکت در برگزاری برنامه‌ای در شأن امام راحل آمادگی خود را اعلام نموده‌اند.

 

حجت‌الاسلام سید «ابوالقاسم کاظمی» نماینده‌ اداره کل تبلیغات اسلامی استان امام خمینی (ره) را یک شخصیت بی‌نظیر و الگو در همه‌ جنبه‌های زندگی بشر دانست و خاطرنشان کرد: به مناسبت شهادت امام صادق (ع) ویژه‌برنامه‌ای با محوریت بزرگداشت 14 و 15 خرداد در مسجد امام صادق شهرکرد در روز 15 خرداد برنامه‌ریزی شده‌ایت و علاوه بر این مبلغان در سراسر استان در هر فرصتی که در اختیار قرار گیرد نسبت به تبیین سیره‌ امام امت اقدام می‌کنند و همچنین هماهنگی‌هایی با کانون مداحان و شورای هیئت‌های مذهبی برای برگزاری شایسته‌ این سه مناسبت مهم صورت گرفته ‌است.

 

کد خبر 1061193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha