تحصیل ۱۴۰ طلبه در حوزه علمیه خواهران ملایر / تمدید مهلت ثبت نام برای سال تحصیلی جدید

ترکمان اسدی گفت: در حال حاضر ۱۴۰ طلبه خواهر در حوزه علمیه خواهران حضرت زینب ملایر تحصیل می‌کنند و مهلت ثبت نام علاقمندان برای سال تحصیلی جدید تا تیر ماه تمدید شده است.

«پروانه ترکمان اسدی» در گفت وگو با خبرنگار شبستان در ملایر گفت: ثبت نام پذیرش سال تحصیلی جدید در حوزه های علمیه برای علاقه مندان به تحصیل در حوزه های علمیه خواهران چند ماهی است که شروع شده است  : ثبت نام از ابتدای اردیبهشت ماه شروع و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد .

 

مدیر حوزه علمیه حضرت زینب(س) ملایر افزود: مهلت ثبت نام مقطع تکمیلی (سطح سه) و بازپذیری تا روز جمعه هفتم خرداد و مقطع عمومی (سیکل و دیپلم) تا روز سه شنبه ۱۵ تیرماه تمدید شده و علاقه مندان می‌توانند از طریق وبگاه paziresh.whc.ir و مدارس علمیه سراسر استان همدان برای ثبت نام اقدام کنند.

 

وی بیان کرد: داوطلبانی که پیش از این در پذیرش سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ حوزه های علمیه خواهران ثبت نام کرده بودند نیز می توانند در این مدت اطلاعات خود را ویرایش و یا تکمیل کنند.

وی با بیان اینکه  تربیت بانوان مومن و کارآمد و گسترش فرهنگ دینی و مذهبی درسطح جامعه از مهم ترین اهداف فعالیت های آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران است. افزود: بعد از  ثبت نام و  انجام مصاحبه از بین شرکت کنندگان  این حوزه  پذیرفته شدگان برای تحصیل پذیرش می‌شوند که پذیرش امسال حوزه علمیه حضرت زینب ۳۵ نفر خواهد بود .

 وی همچنین از  ثبت نام حوزه علمیه  خواهران شهر سامن خبر داد و گفت: شرایط پذیرش در این حوزه پایان دوره هشتم و نهم و  دهم خواهد بود .

وی با بیان اینکه حوزه علمیه حضرت زینب(س) ملایر در سال 1360 توسط حجت‌الاسلام سیدرضا فاضلیان تأسیس شد و از سال 1376 زیر نظر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران قرار گرفت افزود: در حال حاضر 140طلبه خواهر در این حوزه  درحال تحصیل هستند فارغ التحصیلان بعد از فراغت از تحصیل  در فضاهای فرهنگی و تبلیغی  مانند آموزش و پرورش، سپاه و بسیج، شورای حل اختلاف و یا  به عنوان مبلغ در فضای عمومی جامعه فعالیت  می‌کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران حضرت زینب (س) ملایر  گفت:  با توجه به شرایط و وضعیت کرونا  کلاسها به صورت آن لاین در فضای مجازی برگزار شد  و برخی دورس اختصاصی  با توجه به ضرورت در هفته یک یا دو بار در حوزه به صورت حضوری  برگزار گردید.

وی با اشاره به اینکه مدرسه حضرت زینب(س) در همه مناسبت‌ها برای عموم مردم شهر برنامه برگزار کرده است که شامل  برگزاری کارگاه‌های پژوهشی، نشست های بصیرتی، جلسات اخلاق و تفسیر، کرسی‌های آزاداندیشی، و.... بوده تصریح کرد: از زمان شیوع کرونا تا کنون  حوزه علمیه خواهران حضرت زینب(س) ملایر اقدامات زیادی را در راستای خدمات رسانی به نیازمندان داشته است.

 وی توزیع بسته های معیشتی در چندین مرحله ، تهیه و دوخت و و توزیع ماسک  و مواد ضد عفونی کننده پخت و توزیع  غذای گرم و ....  توسط حوزویان را از  جمله اقدامات  انجام شده در ایام کرونا برشمرد وی در ادامه با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان طی جهار مرحله  ۱۶۰ بسته معیشتی در  بین نیازمندان  از سوی حوزویان و خیرین توزیع شد گفت: مبلغ هر بسته  ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان بوده است

مدیر حوزه علمیه خواهران ملایر اضافه کرد: 500پرس غذا و افطاری با مشارکت این حوزه در طرح علی یاوران در ماه رمضان در بین  نیازمندان توززیع شد .

 ترکمان اسدی اضافه کرد: برگزاری مراسم تولد امام حسن مجتبی(ع) در نیمه ماه مبارک رمضان،  برگزاری سه شب برنامه شب‌های قدر با سخنرانی  ویژه و در فضای باز برای طلاب و حوزویان  و عمومم مردم با رعایت همه پروتکل ها از دیگر برنامه های ما در ماه مبارک رمضان امسال بود.

 وی با بیان اینکه در چهاردهم خرداد و شهادت امام صادق(ع)  نیز برنامه‌های مختلفی  را در حوزه داریم گفت: این برنامه ها  با رعایت پروتکل های بهداشتی با حضور حوزویان و سایر خواهران برگزار می شود.

کد خبر 1061207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha