المان سازی شهری بر ترویج آموزه های دینی در جامعه موثر است

کاوسی امید گفت: المان سازی شهری بستری در جهت گسترش ارزش های اسلامی و آموزه های دینی در جامعه است.

«اکبر کاوسی امید» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: انتظار می‌رود شهرداری همدان اقدامات لازم برای فضاسازی اثرگذار شهروندی و اجتماعی با محوریت آیات و روایات قرآنی و همچنین حکمت‌های نهج‌البلاغه و نهج‌الفصاحه را در منظر شهری در دستور کار قرار دهد تا نگاه شهروندان با این مفاهیم در حوزه شهری بیشتر مأنوس شود؛ از این‌رو مدل طراحی شده این مهم باید هر چه سریع‌تر مدنظر قرار گیرد.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان تأکید کرد: المان‌های شهری و فضای‌سازی مناسب قرآنی در بستر شهر می‌تواند نقش مهمی در ترویج آموزه‌های دینی داشته باشد.

 

کاوسی‌امید همچنین با بیان اینکه اطلس فرهنگی شهر همدان بزودی تدوین خواهد شد؛ گفت: این مهم یکی از سیاست‌های کميسيون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان است که تمامی مباحث سخت‌افزاری و نرم‌افزاری فرهنگی شهر از جمله محتوا، نیروی انسانی، سطح عملکرد و... احصا می‌شود؛ از این‌رو در یک نگاه متوجه کمبودهای شهری در حوزه فرهنگی، اجتماعی، گردشگری و... خواهیم شد.

 

وی با اشاره به اینکه المان مذهبی بیانگر معنای حقیقت اسلام است و مفاهیم اسلامی در آن به مخاطب القا می‌شود، گفت: هنر از دیدگاه فرهنگ اسلامی با محور قرآن کریم، احادیث و روایات اسلامی و بیانات و فرمایشات امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب سنجیده می‌شود.

 

وی ادامه داد: در دنیای امروز بسیاری از هنرهای ضد ارزش و دینی با تمام قدرت در عرصه حضور دارد و در عالی‌ترین صورت با استفاده از موازین هنری علیه حقیقت خود هنر استفاده می‌کند که هنرمندان مسلمان باید به این نکات توجه داشته باشند.

کد خبر 1061300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha