گشت‌های نظارت بهداشتی بر واحدها و اماکن پر تردد افزایش یابد

اصلانی با بیان اینکه باید تعداد گشت‌های بهداشتی از واحدها و اماکن پر تردد در سطح مناطق مختلف استان افزایش یابد، بر لزوم تمرکز بر بیماریابی یا افراد مشکوک کرونا به عنوان مهم ترین اصل تدابیر پیشگیرانه به جای اعمال محدودیت های عمومی کرونایی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیرکل سازمان بازرسی استان ایلام در  هفتاد و دومین جلسه ستاد استانی مبارزه با کرونا، بر افزایش تعداد بازدیدهای بهداشتی لازم در سطح شهر در راستای مبارزه با کرونا تاکید کرد.

 

«مهدی اصلانی» افزود: علاوه بر استقرار اکیپ های بهداشتی توسط عوامل دانشگاه علوم پزشکی، جمعیت هلال احمر و نیروهای بسیج در مراکز پر ازدحام سطح شهر برای آگاه سازی و دادن تذکرات و توصیه های لازم، بایستی تعداد گشت‌های بهداشتی از واحدها و اماکن پر تردد همچون باشگاههای ورزشی، پاساژ ها، پارک ها و ... افزایش یابد و بر ضرورت رعایت تهویه هوا در محیط های بسته تاکیدات لازم صورت گیرد.


وی یادآور شد: بر اساس آمار اعلامی دانشگاه علوم پزشکی تعداد بازدیدهای بهداشتی بر اساس وضعیت زرد و نارنجی شهرستان ها، کاهش یافته که به دلیل نگرانی های اعلام شده از عدم رعایت ضوابط های بهداشتی، نیاز به تشدید گشت های بازرسی و بازدیدهای مأموران بهداشتی است و همین امر تأثیرات روانی خود را در توجه بیشتر به رعایت ضوابط بهداشتی در جامعه به دنبال خواهد داشت.

 

اصلانی با اشاره به محدددیت های تردد ابلاغی ستاد ملی کرونا بابت تعطیلات ۱۴ و ۱۵ خردادماه، تصریح کرد: با توجه به رفع محدودیت ها بابت وضعیت زرد یا نارنجی شهرستان ها و نگرانی های مطرح از افزایش تجمعات و حضور مردم در پارک ها و محیط های مختلف همراه با کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی، توصیه می شود از ظرفیت ممنوعیت ترددهای بین شهری تعطیلات اواسط خرداد ماه برای تصمیم گیری ستاد استانی در اعمال محدودیت های کرونایی   استفاده شود.

 

مدیرکل بازرسی استان ایلام بیان کرد: بر اساس وضعیت رنگ بندی زرد زرد نارنجی شهرستان ها این محدودیت ها تنها تا ۱۶ خرداد ماه ۱۴۰۰ وجود داشته باشد تا تبلیغات انتخابات پیش رو و لزوم مشارکت حداکثری مردم را نیز تحت شعاع قرار ندهد.

 

وی در پایان با اشاره به لزوم تمرکز بر بیماریابی یا افراد مشکوک کرونا  به عنوان مهم ترین اصل تدابیر پیشگیرانه به جای اعمال محدودیت های عمومی کرونایی، خاطرنشان کرد: کنترل نسخ و تجویزهای پزشکی تشخیصی و درمانی مرتبط با بیماری کرونا و نحوه اعمال تعرفه‌ها اقلام بیمه ای مرتب با کرونا برای شناسایی و ثبت مشخصات بیماران کرونایی و همچنین هدایت هوشمندانه نمونه گیری ها برای انجام آزمايشات از اطرافیان مبتلایان کرونایی، در اولویت کاری کادر بهداشت و درمان قرار گیرد.

کد خبر 1061332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha