دومین جایزه کتاب سال فارس به نام «منصور اوجی» نامگذاری شده است

سهرابی در آئین رونمایی از دومین جایزه کتاب سال فارس که در جوار آرامگان شیخ اجل، سعدی شیرازی، برگزار شد، گفت: جایزه امسال را به نام این نویسنده و شاعر بزرگ استان نامگذاری کردیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «صابر سهرابی»، امروز (شنبه 8 خرداد) در آئین رونمایی از دومین جایزه کتاب سال فارس که در جوار آرامگاه شیخ اجل، سعدی شیرازی، برگزار شد، گفت: سال گذشته اولین دوره جایزه کتاب سال با حضور استاد مرحوم «منصور اوجی» در موزه مشکین فام برگزار شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با یادآوری این مطلب که استاد اوجی آن زمان ابراز خوشحالی و مسرت و بر لزوم ادامه این تاکید کرد چرا که باعث اشتیاق بیشتر نویسندگان می شود، افزود: با اتفاق ناگوار درگذشت استاد اوجی، جایزه امسال را به نام این نویسنده و شاعر بزرگ استان نامگذاری کردیم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس با یادآوری این مطلب که این نامگذاری نشان از توجه به عرصه قلم دارد، اظهار کرد: منصور اوجی همیشه در اوج بود، او شور، شوق، عشق و ادبیات را زندگی می کرد.

وی با اشاره به اینکه اوجی را می توان پر اهمیت ترین نماینده شعر کوتاه نیمایی بنامیم، اضافه کرد: او مردی از دنیای واژگان بود و سال صلابت و ایستادگی خود را با نشان ادب گره زده بود و فخری برای مردمان بود و امروز او در سکوت سنگ خود تا به ابد گویاست در هزاران سال شعر او کلامی است که سینه های عاشقان ادبیات حک شده است.

سهرابی با تاکید بر اینکه امروز نشان ویژه دومین کتاب سال فارس با نام «منصور اوجی» نامگذاری کردیم بر خود می بالیم که شیراز شهری است که لحظه لحظه اش از نفس های مردانی چون اوجی و دیگر شاعران و نام آوران ادب و فرهنگ است که همیشه دوست داشتند مانندی نداشته باشند و در اوج بمانند وجود پاکشان را ارج می نهیم و به روح بلندشان درود می فرستیم، اظهار کرد: به امید روزهایی سرشار از شکوفه های شعر و شعور که درخت تناور ادبیات آن را بارور خواهد ساخت.

کد خبر 1061379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha