حمایت ۶۰۰ موسیقیدان جهان از ملت فلسطین و تحریم فرهنگی رژیم صهیونیستی

۶۰۰ نوازنده و هنرمند بین المللی در نامه ای سرگشاده در حمایت از فلسطین خواستار تحریم فرهنگی رژیم صهیونیستی شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، شمار زیادی از نوازندگان و هنرمندان بین المللی همچون گروه های موسیقی مشهور Rage Against The Machine، پینک فلوید و Run The Jewels  نامه سرگشاده ای را امضا کردند و خواستار تحریم فرهنگی رژیم صهیونیستی و حمایت از مسئله فلسطین شدند.

 

«جک وایتلی» روزنامه نگار و نویسنده  با انتشار گزارشی در مجله انگلیسی «فاراوت» نوشت: این نامه که هنرمندان موسیفی آن را امضا کردند، خواستار تحقق عدالت، کرامت و حق تعیین سرنوشت ملت فلسطین و همه کسانی است که با تهدید کوچ اجبار و خشونت مواجه اند.

 

این هنرمندان در این نامه از حملات رژیم صهیونیستی به ملت فلسطین انتقاد کردند و این اقدام صهیونیستی را پاکسازی نژادی توصیف کردند.

 

این هنرمندان از دولت ها خواستند بودجه همه منابع و فناوری ها در حمایت از رژیم صهیونیستی و جنایت جنگی این رژیم که مرتکب می شود، را متوقف کنند.

 

این گروه از همه هنرمندان موسیقی خواستند تا در حمایت از ملت فلسطین و حق انسانیت در حاکمیت و آزادی به صدای آنها بپیوندند و با همکاری با موسسه های فرهنگی اسرائیلی امتناع کنند.

 

در این نامه آمده است: ما معتقدیم که این مسئله برای اینکه یک روز دنیا خالی از نژادپرستی باشد، مهم است.

 

وایتلی در گزارش خود آورده است: «راجر واترز» خواننده انگلیسی و بنیانگذار گروهی به نام خودش مدتهاست که از تحریم فرهنگی رژیم صهیونیستی حمایت کرده است. اما تعدادی از امضاکنندگان این نامه حمایت بی سابقه ای از تحریم رژیم صهیونیستی انجام دادند.

 

در این نامه آمده است: سکوت نوعی همدستی در جنایت های جنگی اسرائیل است. امروز سکوت گزینه ای به شمار نمیآیند. بنابراین بمباران وحشیانه اسرائیل در غزه  و محاصره آن در طول هفته های گذشته که بیش از 245 کشته برجای گذاشت.

 

کد خبر 1061469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha