اشاعه و ترویج فرهنگ عاشورایی در هنرواره ملی «مشق سرخ»

احسانی گفت: از برگزاری هنرواره ملی خوشنویسی با عنوان «مشق سرخ» در همدان خبر داد و گفت: این هنر واره با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ عاشورایی برگزار می شود.

«احمدرضا احسانی» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: «عاشورا تابلوی تمام نمای مظلومیت در همه ادوار تاریخ است، مظلومیتی که با سرخی خون بهترین بندگان خدا، از گلوی تشنه فرات تا عمق گودال قتلگاه، عشق و آزادگی را، فریاد و ایثار و جوانمردی را به بشریت هدیه نمود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان افزود: حادثه کربلا از لحاظ ابراز عشق، فداکاری، شجاعت و ستیز با ظلم و جور در تاریخ بشر،  بی نظیر بوده به گونه ای که این حادثه عظیم در طول تاریخ، سرمشق قیام ملت های مسلمان و حتی غیر مسلمان در برابر قدرت های سلطه گر و زورگو بوده است.

 

وی ادامه داد:  هنرواره  «مشق سرخ» با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ عاشورایی، گسترش فعالیت‌های هنری با رویکردهای دینی و ارج نهادن به پدیدآورندگان آثار فاخر هنری، با موضوع بیانات حضرت امام حسین (ع)، روایات، احادیث، اشعار و متون مرتبط با عاشورا و امام حسین (ع) برگزار می شود.


وی با تاکید بر اینکه نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ و ثلث بخش‌های این هنرواره هستند، توضیح داد: هر هنرمند می تواند با حداکثر ۳ اثر در مسابقه شرکت نمایند. اندازه آثار باید با احتساب پاسپارتو حداکثر ۷۰×۵۰ باشد. مرحله اول داوری از روی تصویر آثار ارسالی انجام گرفته و با منتخبین این مرحله  برای ارسال اصل اثر تماس گرفته می‌شود.


احسانی با بیان اینکه داوری آثار توسط اساتید برجسته کشور انجام می شود، خاطرنشان کرد: هنرواره مشق سرخ به علت شرایط ویژه کرونا به صورت مجازی برگزار خواهد شد و علاقمندان می توانند تا ۱۰ مرداد تصویر با کیفیت آثار خود را در سایت هنرواره به نشانی www.khoshnevisanehamedan.ir ارسال کنند.

 

 

کد خبر 1061518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha