لزوم همکاری بیشتر مردم جهت ساخت درب باب المهدی حرمین عسکریین (ع)

سردار حکمتیان با بیان اینکه برخی از پروژه های ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان ها پیگیری می شود، از خیرین و مردم استان کهگیلویه و بویراحمد خواست جهت ساخت درب باب المهدی حرمین عسکریین (ع) همکاری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، سردار «حسن حکمتیان» امروز (10 خرداد ماه) در نشست مشترک رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان با ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات یادگار ماندگار سپهبد شهید «حاج قاسم سلیمانی بوده که در سطح بین المللی فعالیت دارد، زیرا همه آزادی خواهان دنیا به امام حسین علیه السلام عشق می ورزند .

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این ستاد در طول سال های گذشته در کشورمان تشکیل و به استانها، شهرستان ها و... هم رسید، گفت: ساختار و تشکیلاتی در راس برای این ستاد منظور شده که امامان جمعه هر شهرستان و استان به عنوان رئیس شورای سیاست گذاری و فرماندار و بخشدار، دهیار و ... هم عضو شورای سیاست گذاری هستند.

 

وی با اشاره به اینکه رئیس ستاد هم در سطح استان و شهرستان ها راهبردهای شورای سیاست گذاری را عملیاتی و اجرایی می کنند، ادامه داد: معاونت هایی هم در این زمینه خواهند داشت، هرچند در سطح استان و شهرستان این موارد شکل گرفته است.

 

سردار حکمتیان به فعالیت موکب های این ستاد اشاره کرد و یادآور شد: مواکب ظرفیت بزرگی دارند و نه فقط برای اربعین هستند، چرا که امام حسین علیه السلام تنها متعلق به یک زمان خاص نیست، بلکه متعلق به همه زمان ها و اعصار است .

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: این مواکب باید در طول سال و در عرصه های مختلفی همچون سیل، زلزله، کرونا هم پای کار باشند.

 

وی با اشاره به اینکه موکب ها ظرفیت مردمی دارند و در رفع بسیاری از مشکلات هم راهگشا هستند، خاطرنشان کرد: موکب ها باید در همه عرصه ها ورود کنند و حتی در راستای محرومیت زدایی هم فعالیت دارند.

 

سردار حکمتیان از در دست اقدام بودن 65 پروژه ستاد بازسازی عتبات عالیات در خارج از کشور سخن به میان آورد و گفت: صحن حضرت زهرا (سلام الله علیها) با 220 هزار متر مربع با هنر و معماری ایرانی، عزت و آبروی ایرانیان را در خدمت به زوار اهل بیت علیهم السلام به نمایش می گذارد.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برخی از پروژه ها هم در استان ها پیگیری می شود، ادامه داد: به حول و قوه الهی و دعای خیر مردم ساخت درب باب المهدی حرمین عسکرین (علیهما السلام) در شهر سامرا به استان کهگیلویه و بویراحمد واگذار شد.

 

وی از راه اندازی گارگاهی در مرکز استان جهت ساخت این درب خبر داد و تاکید کرد: با انجام این کار شاهد یک تحول عظیم فرهنگی خواهیم بود که بعد از ساخت ، با برگزاری آئینی درب باب المهدی حرمین عسکریین (علیهما السلام) از همه شهرستان ها می گذرد، سپس به استان های همسایه و بعد هم وارد عراق خواهد شد.

 

فرماند تیپ 48 فتح کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: ستاد بازسازی عتبات عالیات، سازمانی مردم نهاد بوده و این 65 پروژه نیز اعتبار نیاز دارد و همه از سایر کشورهای دیگر هم کمک می کنند، اما پروژه هایی هم هستند که بخشی به کشورمان محول شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: اعتباراتی که مورد نیاز بوده هم تقسیم بندی و مشخص شده که هر فرد ایرانی در طول سال فقط پنج هزار تومان تقبل کند، سهم ایران در ستاد بازسازی عتبات عالیات در کشور محقق خواهد شد.

 

سردار حکمتیان با اشاره به اینکه این موضوع بومی سازی شده و به استان ها و شهرستان ها به تعداد جمعیت نیز ابلاغ شده، گفت: به هرحال از استان شیعه و محب اهل بیت علیهم السلام که رتبه نخست ایثارگری، مشارکت در انتخابات، همدلی و مواسات را دارد نیز انتظار هم می رود که در این راستا هم همت جدی داشته باشند.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد خواستار همکاری هرچه بیشتر ائمه جمعه استان جهت برنامه ریزی بهتر جمع آوری کمک های مردمی شد و گفت: باید به عنوان متولیان امر زمینه جذب و مشارکت مردم را فراهم کنیم.

کد خبر 1061775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha