بستری حدود ۴۰ هزار بیمار کرونایی در گیلان/ سالانه ۱۰۰ کودک ناشنوا متولد می شود

سالاری از بستری حدود ۴۰ هزار بیمار کرونایی در گیلان خبر داد و گفت: سالانه یکصد کودک ناشنوا در گیلان متولد می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «ارسلان سالاری » امروز(دوشنبه،۱۰ خرداد) در بیست و هشتمین آیین پویش راه سلامت در سالن الغدیر استانداری گیلان که با حضور «سعید نمکی» وزیر بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به تحریم‌ها و بحران کرونا ویروس شاهد افزایش زیرساخت‌های بهداشت و درمان در کشور بودیم.

 


رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه امروز ۳۱پروژه سلامت با اعتباری بالغ بر بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان در استان با حضور وزیر بهداشت به بهره‌برداری می‌رسد گفت: جا دارد از تلاش‌های مسئولان، نیروهای امنیتی و سپاه و بسیج، نمایندگان مجلس و اعضای ستاد کرونا ویروس و همچنین رسانه‌ جهت همکاری در این بحران که همیشه کنار کادر درمان بودند، تشکرکنم.

 


وی اذعان کرد: با بحران کرونا ویروس در حوزه بهداشت و درمان کشور شاهد تحول بزرگ در اصلاح زیر ساخت‌های این حوزه بودیم.‌

 

سالاری افزود: بیش از ۵۰ هزار نیرو در دانشگاههای مختلف کشور مختلف جذب شده و ۸۵ درصد حقوق پرسنل و حوزه بهداشت و درمان افزایش داشته است.

 

وی با تشریح وضعیت گیلان در این بحران تاکید کرد: استان گیلان جز استان‌های نخست بحران کرونا ویروس در کشور بود در این مدت حدود ۴۰ هزار بیمار در مراکز درمانی گیلان بستری شدند.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: در این مدت بیش از چهار هزار پرستار و ۴۰۰ پزشک فعال بودند که ۲ هزار و۵۰۰ نفر از کادر درمان به بیماری کرونا ویروس مبتلا شدند و ۳۲ نفر در راه حفظ سلامت جامعه به شهادت رسیدند.‌

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: گیلان بالاترین تزریق واکسن را در کشور داشته و از لحاظ نوبت‌دهی تزریقات واکسن در سایت سلامت جز چهارمین استان کشور محسوب می‌شود.

 



وی اضافه کرد: راه‌اندازی اورژانس هوایی، افزایش تخت‌های بیمارستان آی سی یو و ام آر آی، افزایش دستگاه‌های پیشرفته به ناوگان سلامت گیلان و ‌‌... از جمله عملکرد زیر ساخت های سلامت استان بود.‌

 



سالاری با تاکید بر اینکه گیلان در اجرای طرح حاج قاسم سلیمانی پیشگام بود و مطلوب عمل کرد، متذکر شد: در حال حاضر نیازمند دستگاه اکسیژن مایع در برخی از مراکز درمانی استان هستیم.

 



وی با اشاره به اینکه شاهد افزایش تست روزانه کرونا در استان هستیم افزود: گیلان در راه اندازی تشخیص کرونا جز اولین دانشگاه کشور بود.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه سالانه یکصد کودک ناشنوا در گیلان متولد می شود اظهار داشت: در این راستا نیز مرکز ناشنوایان در استان راه اندازی شده که این مرکز تعداد وسیعی از این طیف را پوشش می دهد.

 

سالاری به افتتاح پروژه های نیمه کاره سلامت در گیلان اشاره و خاطرنشان ساخت: ۲۲ پروژه طی یک ماه آینده، ۱۱ پروژه طی ۲ماه آینده و ۶ طرح در مهر ماه امسال و ۲ پروژه در انزلی به زودی در استان به بهره برداری خواهد رسید. 

کد خبر 1061839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha