بیش از ۴٠٠ هتل توسط  دولت دوازدهم  در کشور ساخته شده است

مونسان گفت: در دولت دوازدهم بیش از ۴٠٠ هتل در کشور ساخته شده و همچنین ۲ هزار و ٢٠٠ واحد اقامتی بومگردی نیز به بهره برداری رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «علی اصغر مونسان»، امروز (دوشنبه 10 خرداد) در آئین افتتاح مرکز فرهنگی سعدی گفت: ٢٢ هزار میلیارد تومان پروژه در حوزه گردشگری در دولت دوازدهم به بهره برداری رسیده است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: ۶٧٠ هتل در کشور در حال ساخت است و در دولت دوازدهم بیش از ۴٠٠ هتل در کشور ساخته شده و همچنین 2 هزار و ٢٠٠ واحد اقامتی بومگردی نیز به بهره برداری رسیده است.

وی اضافه کرد: تنوع در محصولات گردشگری از دستاوردهای حوزه گردشگری کشور بوده است و بخش عمده این حوزه در کشور ما به  گردشگری فرهنگی و تاریخی اختصاص داشت اما اکنون گردشگری در حوزه‌های طبیعی، کشاورزی و … نیز رشد کرده است.

مونسان تاکید کرد: با بهره برداری از ظرفیت‌ های گردشگری کشور، گوی رقابت را از کشورهای همجوار ربوده‌ ایم و با بهره گیری از بخش خصوصی، ۵٠٠ باب خانه تاریخی در کشور بهره برداری و احیا شده است.

وی ادامه داد: سرانه بودجه نگهداری هر اثر نزدیک به پنج میلیون تومان است و ٣۴ اثر ملی و ٢۴ اثر جهانی در کشور داریم و 2 هزار و ٧٠٠ اشیای تاریخی در دولت دوازدهم به کشور بازگردانده شده است.

مونسان تصریح کرد: بحران کرونا باعث نشد تا صنایع دستی کشور ما رشد منفی داشته باشد و صنایع دستی کشور در سال های اخیر به سمتی رفته که کاربردی تر شده است.

خاطر نشان می شود، در سفر وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به استان فارس 28 پروژه گردشگری و فرهنگی افتتاح می شود.

کد خبر 1061861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha