مسئولان کنش و بینش سیاسی امام و رهبری را مد نظر قرار دهند

یک عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به ویژگی های اخلاقی و سیاسی امام خمینی (ره) گفت: مسئولان کنش و بینش سیاسی امام و رهبری را مد نظر قرار دهند.

روح الله متفکر آزاد در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در پاسخ به این پرسش که منش و اخلاق سیاسی امام تا چه اندازه باید مد نظر سیاستمداران باشد، گفت: امام یک سیاستمدار عارف، اخلاق مدار، با بصیرت و دارای کنش و بینش سیاسی بود. همین فضا را در حال حاضر مقام معظم رهبری در جامعه پیشرانی، راهبری و هدایت می کنند.

 

این عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر بصیرت و کنش و بینش سیاسی امام و مقام معظم رهبری سرلوحه کار سیاستمداران و سایر مسئولان قرار گیرد و این مسئله در جامعه جا بیفتد، قطعا خروجی آن رعایت اخلاق در تمامی ابعاد و در رفتارها و کنش های سیاسی ما خواهد بود و به جای نزاع و پرداختن به حواشی برای پیشرفت و اعتلای کشور کار می کنیم.

 

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران یادگار امام خمینی (ره) است، گفت: حفظ این نظام به فتوای خود امام اوجب واجبات است. ما باید هر کاری که انجام می دهیم در راستای حفظ ارزش های انقلاب و نظام باشد، از خطوط قرمز عدول نکنیم و برای توسعه ایرانی آباد تلاش کنیم.

 

وی با اشاره به دیدار هفته گذشته نمایندگان مجلس با مقام معظم رهبری گفت: مقام معظم رهبری در سخنان شان خطاب به نمایندگان فرمودند که مسئله اخلاق گرایی را مد نظر قرار دهید. ایشان در هر موردی مسئولان را مورد خطاب قرار می دهند و بر رعایت اخلاق تاکید دارند. اگر ما می خواهیم در مسیر راه امام و رهبری گام برداریم پس باید اخلاق، کنش و بینش سیاسی مان را همانند این بزرگواران قرار دهیم. اگر این گونه عمل کنیم نه اخلاق ذبح می شود و نه سیاست بد جلوه داده می شود.

 

کد خبر 1061948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha