ارائه خدمات مشاوره تحصیلی، روان‌شناسی، خانوادگی و مذهبی در سنندج

مهتاب هاشمی گفت: کانون فرهنگی هنری مشاوران شهرستان سنندج به منظور ارائه خدمات مشاوره تحصیلی، روان‌شناسی، خانوادگی و مذهبی به مخاطبین در این شهرستان فعالیت دارد.

مهتاب هاشمی مدیرکانون فرهنگی هنری مشاوران شهرستان سنندج در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار کرد: کانون فرهنگی هنری مشاوران سنندج از سال 86 با پنج نفر عضو شورای مرکزی، 105 نفر عضو ثابت و 400 عضو افتخاری فعالیت خود را در قالب ارائه مشاوره رایگان به عامه مردم آغاز کرد و تکنون 800 نفر عضو دارد که از فعالیت‌های این کانون بهره‌مند می‌شوند.

 

وی افزود: این کانون در طول سال مشاوره رایگان را با محوریت مشاوره تحصیلی، روان شناسی و خانوادگی و مذهبی به مخاطبین واجد شرایط ارائه داده است.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به هجمه فرهنگی دشمن، میزان آسیب‌های اجتماعی همزمان با سراسر کشور در شهرستان سنندج نیز رو به افزایش است پس رسالت خطیر و مهم سازمان‌های مردم نهاد آموزش در راستای آگاهی بخشی و ارائه مشاوره در راستای تقلیل آسیب‌های اجتماعی خواهد بود.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری مشاوران سنندج با اشاره به اینکه دغدغه اصلی این کانون فرهنگی برگزاری دوره‌های تربیت متخصص در حوزه روان‌شناسی و خانواده است، اعلام کرد: با توجه به اینکه بنا بر تحلیل محیطی که در شهرستان توسط پژوهشگران امر انجام شده، معضل اعتیاد به عنوان یکی از مهمترین آسیب‌های اجتماعی شهرستان سنندج مطرح است پس این موسسه مردم نهاد در راستای کاهش سیطره سیاه این معضل دوره‌های با عنوان پیشگیری از اعتیاد برگزار کرده است.

 

هاشمی بیان کرد: همچنین دوره‌های مدیریت کسب و کار، دوره‌های تربیت معلم قرآنی، دوره‌های هنری صنایع دستی، دوره‌های متعدد توانمندسازی ویژه بانوان به ویژه بانوان سرپرست خانواده، از دیگر فعالیت‌های این کانون فرهنگی هنری بوده است.

 

وی اعلام کرد: در راستای ارایه مشاوره رایگان به مردم، لاین جدیدی با عنوان مشاوره حقوقی در این موسسه فرهنگی و هنری شروع به فعالیت کرده که هرچند کمی دیرتر از سایر شاخه‌های مشاوره فعالیتش آغاز شد اما اکنون با پای کار آمدن چندی از سازمان‌های مردم نهاد قوه قضاییه و تعدادی از مؤسسات حقوقی این حوزه فعالیت خود را آغاز کرده است.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری مشاوران سنندج گفت: یکی از افتخارات مؤسسه فرهنگی مشاوران ایجاد اولین کارگروه برنامه‌ریزی مدیریت شهری و شهرسازی است که برای اولین بار در کشور ایجاد شده است.

 

خانم هاشمی با توجه به اهمیت بحث اموزش و نیاز جامعه به این مقوله گفت :برگزاری دوره‌های آموزشی تربیت مربی پیش دبستانی، دوره ‌ای آموزشی روابط  میان فردی، دوره‌هایی با عنوان تاب ‌آوری اجتماعی نیز توسط این کانون فرهنگی در سنندج انجام شده است.

 

 گفتنی است، مهتاب هاشمی علاوه بر مدیریت کانون فرهنگی هنری مشاوران، مدیریت موسسه قرآنی ایمان را برعهده دارد که این موسسه بزرگترین ختم قرآن استان را در فضای مجازی راه‌اندازی کرده است.

کد خبر 1061949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha