راه اندازی ۴۰۰ مرکز نیکوکاری خیرین کارآفرین

عبدالمکی از راه اندازی ۴۰۰ مرکز نیکوکاری خیرین کارآفرین در حوزه اشتغال خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، حجت الله عبدالملکی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: 60 درصد از طرح های اشتغال ما مربوط به روستاها و 40 درصد مربوط به شهرها است.

 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: خیلی از اشتغال هایی که برای مددجویان ایجاد کرده ایم در کرونا آسیب ندیده اند. تنها دو درصد از اشتغال های کمیته امداد در شرایط شیوع ویروس کرونا مورد تهدید قرار گرفتند.

 

وی تصریح کرد: بیشترین اشتغالزایی ما در حوزه کشاورزی و دامپروری و صنایع دستی همانند فرش است که خیلی کرونا نمی تواند به آن آسیب بزند و در بخش خیاطی دچار مشکل شدیم که با تغییر کاربری به دوخت ماسک و لوازم بهداشتی جبران شد.

 

عبدالملکی با بیان اینکه پرداخت اقساط وام های قرض الحسنه برای مددجویان نیز سه ماه امهال شد، گفت: با احیای کسب و کار مجددا اقساط وام را پرداخت کردند. همچنین کمک های بلاعوضی نیز به مددجویان دادیم.

 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) از خودکفا شدن 56 هزار خانوار خبر داد و گفت: این افراد به دلیل شاغل و خودکفا شدن از تحت پوشش کمیته امداد خارج شده اند البته هر کسی که شاغل باشد به معنی خودکفا شدن نیست، باید معادل حقوق وزارت کار را داشته باشد که به مدت شش ماه نیز استمرار یابد. سپس در کمیسیون مربوطه بررسی می شود که آیا خودکفا شود یا خیر چون برخی از مددجویان ما با وجود اینکه شاغل هستند، یکی از اعضای خانواده آنها بیماری صعب العلاج دارد یا بدهی سنگینی باید پرداخت کند، بنابراین خودکفا نمی شود.

 

وی با بیان اینکه اشتغالزایی برای زنان سرپرست خانوار در اولویت است، گفت: 40 درصد اشتغال برای خانم هایی بوده که عمدتا زنان سرپرست هستند.

 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: حدود یک و نیم میلیون نفر جامعه هدف ما برای اشتغالزایی هستند که از این میزان یک میلیون مددجوی کمیته امداد هستند.

 

وی افزود: سال گذشته توانستیم 200 هزار فرصت شغلی با پنج هزار و 800 میلیارد تومان اعتبار ایجاد کنیم.

 

عبدالملکی تصریح کرد: بیش از پنج هزار میلیارد تومان تسهیلات از سوی شبکات بانکی در اختیار کمیته امداد قرار گرفت که 38 درصد اشتغال خالص کشور توسط این نهاد ایجاد شده است.

 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به برنامه های سال 1400 تصریح کرد: در این سال برای 300 هزار فرصت شغلی برنامه ریزی شده که نیاز به یازده هزار میلیارد اعتبار نیاز است و این آمادگی را داریم اشتغال خانگی و خرد را در کشور به عهده بگیریم که البته بارها مطرح کردیم اما از سوی دولت پاسخی نشنیده ایم. همچنین به رییس جمهور دولت بعد هم اعلام می کنیم این آمادگی را داریم تا در صورت تامین اعتبار در شش ماه پایان سال 500 هزار فرصت شغلی ایجاد کنیم.

 

عبدالملکی از ایجاد 400 مرکز نیکوکاری که توسط خیرین کارآفرین راه اندازی شده است، خبر داد و گفت: در حال حاضر 300 کارآفرین حرفه ای کشور در قالب راهبرین شغلی با کمیته امداد همکاری می کنند.

 

وی افزود: همچنین زمینه برای کارآفرینی جهادی در کمیته امداد آماده شده است که حدود یک هزار و 350 جوان کارآفرین جهادی با ما همکاری دارند.

کد خبر 1061968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha