عارضه‌های موجود در قانون، اجرا و نظارت باعث پدیده مافیای واردات شده است

خدادحسینی با بیان اینکه عارضه‌های موجود در قانون، اجرا و نظارت باعث پدیده مافیای واردات شده است، گفت: خود دولت که باید جایگاه نظارتی داشته باشد؛ مجری شده است و این مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، حمید خدادادحسینی، کارشناس مسائل اقتصادی شب گذشته (دوشنبه 10 خرداد) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با اشاره به اینکه باید نگاه سیستمی و ابعاد مدیریتی و چرخه مدیریتی از اجرا، قانون گذاری تا نظارت داشته باشیم، گفت: اگر همه این چرخه خوب عمل کنند به نتایج خوبی می‌رسیم.

 

وی با بیان اینکه عارضه‌های موجود در قانون، اجرا و نظارت باعث پدیده مافیای واردات شده است، گفت: خود دولت که باید جایگاه نظارتی داشته باشد؛ مجری شده است و این مشکلاتی را به وجود می‌آورد. علاوه بر انحصار و تبعیض و رانت دار شدن برخی افراد، بنگاه‌های واردتی هم مشکلاتی دارند. این بنگاه‌ها نگاه سود مدارانه دارند.

 

این کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه برخی از بنگاه‌های وارداتی کالای خارجی را به اسم کالای داخلی ارائه می‌کنند چون بهای تولید در خارج ارزانتر از داخل است، ادامه داد: این روند به تولید کمکی نمی‌کند.

 

خدادادحسینی با اشاره به اینکه سرمایه گذار هم با تشکیلات وارداتی به واردات ورود و با کمی تعامل به سود هنگفت دست پیدا می‌کند، افزود: گزارش‌ها خوبی در قسمت‌های قضایی و نظارتی انجام شده، اما واکنش‌های مناسبی به این گزارش ها انجام نشد.

 

وی با بیان اینکه اقدام اصلاحی جدی نبوده یا اگر هم بوده روند طولانی دارد و مردم زیاد مطلع نمی‌شوند، افزود: الزام مسئولیتی برای پاسخگویی خیلی مهم است و این خلا‌های قانونی باید رفع شود.

کد خبر 1062089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha