مطالبه ائمه جماعات از دولت آینده/ آنچه مسجدی‌ها از رئیس جمهوری منتخب می‌خواهند

اهتمام به تولید داخلی، الگوبرداری از سیره و روش ائمه اطهار(ع) در حکومت‌داری، حفظ اقتدار و عزت کشور، ساده‌زیستی و انقلابی‌گری از جمله مطالبات اهالی مسجد از رئیس جمهوری آینده است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، اهالی مسجد همانند دیگر مردم و اقشار جامعه از رئیس جمهوری آینده مطالبات و خواسته هایی دارند، در همین راستا در سلسله گفت و گوهایی از ائمه جماعات مساجد مطالبات و خواسته های آنها را از رئیس دولت سیزدهم جویا شدیم که در ادامه نظرات تعدادی از امامان جماعت مساجد را در این زمینه می خوانید:

 

اهتمام به تولید داخلی

 

حجت الاسلام «مرتضی عباسیان»، در گفت و گو با شبستان با اشاره به مطالبه اهالی مسجد از رئیس جمهوری آینده، اظهار کرد: مردم از رئیس جمهوری آینده این انتظار را دارند، که حوزه اقتصاد را سر و سامان دهد و با راه حل های موجود و کارشناسی مشکلات اقتصادی مردم را حل کند.

 

امام جماعت مسجد پنبه چی واقع در خیابان ولیعصر(عج) بر لزوم توجه به تولید داخلی تاکید کرد و گفت: مسئله واردات بی رویه موجب ورشکستکی کارخانه ها و تولیدکنندگان شده است، بنابراین دولت آینده باید به عنوان یک ضرورت به این موضوع توجه نماید.

 

وی بر لزوم مانع زدایی و پشتیبانی از تولیدکنندگان به عنوان یک از ضرورت های کشورمان اشاره کرد و گفت: اهالی مسجد در بحث مبارزه با کرونا و مهار این بیماری کمک قابل توجهی به دولتمردان در این شرایط بحران کردند و امروز نیز اهالی مسجد حاضر هستند، در حل مشکلات اقتصادی به دولت کمک کنند.

 

حجت الاسلام عباسیان توجه به موضوع فرهنگ را نیز از ضروریات جامعه نام برد و تصریح کرد: متاسفانه، امروز در جامعه با برخی از ناهنجاری ها مواجه می شویم که در شان جامعه اسلامی نیست، توجه به معضلات و آسیب های اجتماعی با کمک اهالی مسجد باید با همکاری اهالی مسجد مورد توجه قرار گیرد و در دستور کار باشد.

 

امام جماعت مسجد پنبه چی تصریح کرد: اطاعت از ولی فقیه، اجرای قانون باید مورد اهتمام رئیس جمهوری آینده باشد. ما در کشورمان بهترین مردم را داریم و رئیس جمهوری دولت سیزدهم باید عهدنامه امیرالمومنین(ع) به مالک اشتر را مطالعه و به آن عمل کند.

 

دولت آینده سیره و منش ائمه اطهار(ع) در حکومت داری را اجرا کنند

 

 حجت الاسلام «هادی گودرزی»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به مطالبه اهالی مسجد از رئیس دولت آینده، توجه به مشکلات فرهنگی و اجتماعی را یکی از دغدغه های مهم دانست و گفت: کشور ما باید به عنوان الگو برای دیگر کشورها باشد و مسئولین بر اساس سیره و منش و ائمه اطهار(ع) کشورداری کنند و این موضوع باید از سوی رئیس جمهوری آینده هم مورد توجه قرار گیرد.

 

امام جماعت مسجد ابراهیم خلیل(ع) شهرری بر لزوم توجه به دغدغه های معیشتی مردم تاکید کرد و گفت: صداقت در نیت و رفتار، عمل گرایی، جلب اعتماد مردم، داشتن روحیه انقلابی گری از دیگر مواردی است که رئیس جمهوری آینده باید نسبت به آن اهتمام داشته باشد.

 

وی خاطر نشان کرد: مساجد باید ویژگی های نامزد اصلح را برای مردم تبیین کنند، تا مردم ضمن حضور حداکثری در انتخاب رئیس جمهور بعدی، فردی عملگرا و کارآمد را انتخاب کنند.

 

اهتمام به اقتدار و عزت ایران در دنیا

 

بنابراین گزارش، حجت الاسلام «سید رضا جوادی»، هم در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان بر لزوم تقویت مساجد در دولت آینده، اظهار کرد: اولین موضوعی که مردم از رئیس جمهور آینده می خواهند این است که پیرو ولایت فقیه باشد و حریم دین را نگاه دارد.

 

وی با اشاره به اینکه بحث اقتصادی موضوع مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: رئیس دولت سیزدهم باید نسبت به ریشه‌کَن کردن گرانی و بیکاری تلاش کند و اهتمام به اجرای قانون و برای اقتدار و عزت ایران در دنیا تلاش کند.

 

امام جماعت مسجد خلیل الله واقع در خیابان شهید مدنی گفت: صداقت، رعایت عدالت، توجه به دغدغه ها و مشکلات کشاورزان، برنامه ریزی برای توزیع محصولات کشاورزی، تلاش برای افزایش ارزش پول ملی باید در دولت بعدی مورد توجه باشد.

 

وی همچنین تاکید کرد: رئیس دولت آینده باید رئیس جمهور کل کشور باشد و تصمیم گیری سلیقه ای و جناحی نداشته باشد.

 

 ساده زیستی و انقلابی گری ویژگی رئیس جمهوری آینده

 

 «مکرمی»، در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان بر لزوم فراهم کردن حضور حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری از سوی بچه های مسجد تاکید کرد و گفت: رئیس جمهوری آینده باید مردمی، انقلابی، ساده زیست باشد و نسبت به معیشت مردم بی تفاوت نباشد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد چهارده معصوم(ع) شهر بیرجند استان خراسان جنوبی بیان کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی که مردم با آن روبرو  هستند، بنابراین لازم است که رئیس جمهوری آینده وعده هایی را که به مردم می دهد، عملی کند و با مردم صادق باشد.

 

وی خاطر نشان کرد: توجه به خواسته ها و مطالبات مردم، تحقق عدالت، رعایت قانون از محورهایی است که رئیس جمهوری آینده باید نسبت به آن اهتمام ویژه ای داشته باشد.

 

صداقت و عمل به وعده های انتخاباتی

حجت الاسلام «سید محمدتقی حسین زاده»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به مطالبات اهالی مسجد از رئیس جمهوری آینده، اظهار کرد: اولین مطالبه مردم از رئیس جمهوری آینده داشتن صداقت و اهل عمل بودن به جای شعار است.

 

امام جماعت مسجد جامع نظام مافی مباحث اقتصادی و فرهنگی را محور مهم دیگری دانست که باید مورد توجه رئیس جمهوری آینده قرار گیرد و بیان کرد: امروز مشکلات اقتصادی و بیکاری جوانان از معضلات جامعه امروز ما است که برای مردم مشکلات بسیاری را فراهم کرده است. ضمن اینکه در محور فرهنگی نیز با مشکلاتی روبرو هستیم که لازم است از سوی رئیس جمهوری  آینده مورد پیگیری و در اولویت قرار گیرد.

 

حجت الاسلام حسین زاده داشتن صداقت و مردم داری را از موضوعات مهم دیگری دانست که باید از سوی رئیس دولت سیزدهم مورد توجه و پیگیری قرار بگیرد.

 

کد خبر 1062099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha