هشدار کارشناسان سازمان ملل در مورد نقض حقوق مسلمانان در جامو و کشمیر

بازداشت های خودسرانه ، قتل های غیرقانونی و ناپدید شدن های اجباری بر اساس گفته کارشناسان سازمان ملل بخشی از آن چیزی است که به نظر می رسد یک الگوی مداوم نقض جدی حقوق بشر توسط نیروهای دولت هند در منطقه جامو و کشمیر است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « muslimnews»، بازداشت های خودسرانه ، قتل های غیرقانونی و ناپدید شدن های اجباری بر اساس گفته کارشناسان سازمان ملل بخشی از آن چیزی است که به نظر می رسد یک الگوی مداوم نقض جدی حقوق بشر توسط نیروهای دولت هند در منطقه جامو و کشمیر است.

 

این نگرانی توسط پنج گزارشگر ویژه سازمان ملل در نامه ای به دولت هند در تاریخ 31 مارس 2021 ارائه و اکنون توسط سازمان ملل منتشر شده است.

 

گزارشگران پرسش هایی را در مورد شکنجه و سایر رفتارها یا مجازات های بیرحمانه ، غیرانسانی یا تحقیرآمیز علیه مسلمانان در کشمیر مورد بررسی قرار دادند.

 

این کارشناسان با برجسته سازی پرونده های سه مرد کشمیری به نام های وحید پارا ، عرفان احمد دار و ناصیر احمد وانی ، نگرانی های خود را به دولت هند منتقل کردند.

 

پارا ، عضو حزب دموکراتیک خلق جامو و کشمیر از 25 نوامبر سال 2020 در بازداشت است.

 

گزارشگران سازمان ملل گفته اند پارا در مرکز آژانس تحقیقات ملی (NIA) در دهلی نو مورد بدرفتاری قرار گرفته است.

 

ادعا شده بود که او به دلیل صحبت در مورد دولت هند هدف قرار گرفته و پس از دستگیری که هر بار از 10 تا 12 ساعت به طول انجامید ، مورد بازجویی های توهین آمیز قرار گرفت.

 

کارشناسان به دولت هند یادآوری کردند که نگرانی ها در مورد وخیم تر شدن وضعیت حقوق بشر در جامو و کشمیر ، از جمله ادعای نقض مداوم اقلیت های هند  به ویژه مسلمانان کشمیری توسط چندین گزارشگر ویژه از آگوست 2019 مطرح شده است.

کد خبر 1062216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha