لزوم سنجش محتوایی در حوزه فرهنگ و هنر غیرقابل انکار است

ناظمی بر لزوم سنجش محتوایی در تمام حوزه ها و سطوح فرهنگ و هنر تاکید کرد و گفت: این سنجش می‌تواند نقاط ضعف و قدرت عملکرد را مشخص و آسیب شناسی نماید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «سیدقاسم ناظمی» امروز در نشست مشترک با اعضای شورای ارزشیابی فیلم و فیلمنامه‌ استان گفت: گردش نخبگان راهکاری مناسب برای توسعه و پیشرفت در حوزه فرهنگ و هنر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: توسعه فرهنگی مرهون افزایش ظرفیت ، نوآوری و آفرینندگی نخبگان آن جامعه است و  در واقع نخبگان فکری و فرهنگی  در هر جامعه از عوامل و انگیزه های توسعه فرهنگی محسوب می شوند و از این رو باید زمینه‌ای فراهم شود تا در کنار پیشکسوتان عرصه های فرهنگ و هنر، بستر فعالیت و پیشرفت جوانان نیز توسعه یابد.

وی افزود: به واسطه تخصص و تعهد و حضور پیشکسوتان در کنار جوانان تلفیقی بی نظیر به وجود می آید که می‌‌تواند تعالی حوزه سینمای استان را رقم بزند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به پیشینه آذربایجان‌شرقی در حوزه فیلم و سینما گفت: در سالهای گذشته جشنواره های متعددی به همت فعالان این عرصه  در استان برگزار شده و اکنون نیز باید رویدادی فاخر در این حوزه در استان اتفاق بیفتد تا سینمای آذربایجان شرقی جایگاه اصلی خود  را باز یابد و حرفی برای گفتن در سطح بین المللی داشته باشد.

وی همچنین بر لزوم سنجش محتوایی در تمام حوزه ها و سطوح فرهنگ و هنر تاکید کرد و گفت: این سنجش می‌تواند نقاط ضعف و قدرت عملکرد را مشخص و آسیب شناسی نماید.

ناظمی بر لزوم تقویت اقتصاد سینما تاکید کرد و گفت: باید توازن عرضه و تقاضا در عرصه سینما رعایت شود و اگر نگاه به سینما بر اساس اصول و قواعد درستی نباشد معضلاتی دست به گریبان این عرصه خواهد شد و براین اساس ما باید در کنار گسترش و تقویت بازار سینما نسبت به پرورش سینماگر اقدام کنیم.

کد خبر 1062268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha