تخیل، نوآوری و کشف، ضرورت خلاقیت است

کمالی سروستانی تخیل، نوآوری و کشف را ضرورت خلاقیت دانست و گفت: شیراز به عنوان شهر خلاق ادبی همه آنچه که خوبان دارند، یکجا دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «کوروش کمالی سروستانی»، امروز (سه شنبه 11 خرداد) در مراسم افتتاحیه دبیرخانه «شهر خلاق» که در مرکز شیراز شناسی بوستان «بعثت» شیراز برگزار شد، تخیل، نوآوری و کشف را ضرورت خلاقیت دانست و گفت: شیراز به عنوان شهر خلاق ادبی همه آنچه که خوبان دارند، یکجا دارد.

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس با یادآوری این مطلب که موزه مشاهیر ادب جهان در جوار آرامگاه حافظ شیرازی راه اندازی می شود، تاکید کرد: در باغ موزه مشاهیر که 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، 20 شاعر از 20 کشور جهان معرفی می شوند و 20 شاعر ایرانی هم در کنار آنان قرار دارند.

وی، با اشاره به تاریخچه یونسکو ارتباط آن با ایران و شیراز، گفت: دولت ایران در سال ۱۳۲۵ به عضویت در این سازمان درآمد و ۱۷ سال علی اصغر خان حکمت دبیرکل یونسکو بود.

کمالی سروستانی با تاکید بر اینکه یونسکو همایش های مختلفی در مورد شخصیت های‌ مختلف ایران برگزار کرده است که چهار مورد آن به فارس اختصاص دارد، افزود: برنامه ریزی و عملکردهای خلاقانه باید در تمام شهرها از جمله شهرهای خلاق باید اتفاق بیفتد.

کد خبر 1062377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha