رسانه ها از عناصر موثر مدیریت اندیشه جامعه هستند

حجت الاسلام ابراهیمی پور رسانه ها را از عناصر موثر مدیریت اندیشه جامعه خواند و گفت: رسانه‌ها بالابردن تحلیل صحیح و تبیین درست و آگاه‌سازی جامعهدر انتخابات پیش رو نقش اساسی و محوری دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «حجت ‌الاسلام علی ابراهیمی ‌پور» در نشست خبری با اصحاب رسانه آبادان، با بیان اینکه رسانه‌ها در انتخابات پیش رو نقش محوری دارند اظهار کرد: رخداد بسیار مهمی طی چند روز آینده برای سرنوشت کشور پدیدار خواهد شد و دنیا پس از 42 سال همچنان به نظاره نشسته تا حضور ما را در انتخابات پیش رو رصد کند؛ انتخابات 1400 همراه با تبلیغات مجازی است آن هم در شرایطی که دشمن درصدد بی رونق کردن انتخابات است.

 

امام جمعه آبادان با بیان اینکه اثر یک انتخاب چهار سال و حتی بیشتر از آن در پیشرفت کشور تاثیرگذار است افزود: رسانه‌ها باید فارغ از جریان‌های سیاسی و جناح بندی چپ و راست مردم را برای شرکت در سرنوشت کشور راهنمایی کنند؛ با کمک رسانه باید تیغ جراحی را به دست کسی داد که مشکلات اقتصادی، فرهنگی، بیکاری و مسکن را برطرف کند.

 

وی حضور در صحنه انتخابات را در سطح داخلی، منطقه ای و بین المللی بسیار اثرگذار دانست و تصریح کرد: دشمن در دو حوزه بر اساس رای و نوع رای ما و حضور ما می تواند برنامه های خود را طراحی و محاسبات خود را تنظیم کند.

 

حجت الاسام ابراهیمی پور اضافه کرد: دشمن تلاش می کند تا پیش از انتخابات محاسبات ما را برهم بریزد و دنبال آن است تا با ناامید و دلسرد کردن و ایجاد شائبه بین مردم و دوگانگی های کاذب این زمینه ها را فراهم کند تا مردم در انتخابات شرکت نکنند.

 

وی به برخی خبرهای رسانه های معاند اشاره کرد و ادامه داد: سرخط بخشی از خبرهای دشمنان قومیتی، قبیله ای، حزبی و ... کردن انتخابات است و به طرق مختلف دشمنان می خواهند دوگانگی هایی به وجود آورند، دشمن قبل، حین و بعد از انتخبات نیز تمام تلاش خود را می کند تا بر افکار مردم اثر بگذارد و مشارکت را پایین بیاورد.

 

امام جمعه آبادان ابراز کرد: همچنین دشمن به دنبال ایجاد شور کاذب هم هست چرا که وقتی می فهمند نامزدی ریاست جمهوری وجود دارد که برنامه ای برای رفع مشکلات مردم داشته و توانایی نگاه به ظرفیت داخلی و سرمایه عظیم جوانان دارد و بدانند مردم به نظامشان امیدوار شوند به دنبال این هستند که با یک تغییر محاسبات تاکتیکاتی شور انتخاباتی را برای سمت دیگری که کشور با چالش مواجه شود را به وجود آورد.

 

وی تاکید کرد: دشمنان نظام اسلامی با القای یاس و ناامیدی و شکاف بین ملت و حاکمیت به دنبال کمرنگ کردن حضور مردم در رویداد سیاسی انتخابات هستند اما ملت ایران در تمام عرصه‌ها جواب دندان شکنی به سران استکبار جهانی و حامیان آنها داده‌ اند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی پور نقش رسانه‏‌های کشور را برای مقابله با هجمه رسانه‌ای بیگانه و معاند برجسته خواند و عنوان کرد: همگان برای کمک به برگزاری انتخاباتی در تراز جمهوری اسلامی وظیفه دارند اما برای تحقق این مهم رسانه ها نقش مهمی را برعهده دارند.

 

وی با بیان اینکه اکنون دشمن به دنبال تضعیف نظام است و باید با مشارکت حداکثری نظام مردم سالاری دینی را به رخ دشمن کشاند اذعان کرد: انتخابات جمهوری اسلامی ایران هم برای ما بسیار مهم است و هم برای دشمنان بسیار مهم و اثر گذار است، دشمن می داند که اگر دولتی انقلابی بر سر کار بیاید آن وقت با قرار گرفتن در کنار مردم انقلابی نوع دیگری از نبرد با عراق، سوریه، یمن، فلسطین، لبنان، افغانستان و ... رقم خواهد خورد.

 

امام جمعه آبادان ساخت واکسن کرونا در ایران را اقتدار جمهور اسلامی خواند و خاطر نشان کرد: بی ضررترین و بهترین واکسن ضد کرونا را ایرانی ها ساختند که باعث اقتدار نظام ما شده است، ما در مسائل مختلف توانستیم موفقیت های بسیاری را کسب کنیم.

 

وی بیان کرد: دشمن می گوید اگر ایران در مسئله اقتصاد هم موفق شود هیچ چیزی جلو دار این کشور نخواهد بود و به طرق مختلف برای جهانیان الگو می شود.

 

حجت اسلام ابراهیمی پور با اشاره به اینکه رسانه ها نقشی اساسی در بالابردن تحلیل صحیح و تبیین درست دارند عنوان کرد: رسانه ها و خبرنگاران از عناصر موثر مدیریت اندیشه جامعه هستند؛ امروزه نیاز جامعه به خبرهای کیفی، بسیار مهم و اثرگذار بوده و نقش رسانه ها در آگاه سازی مردم بی بدیل است.

 

وی به برگزاری ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و یاد آور شد: در آبادان انتخاب افراد شایسته و کارشناس برای کاهش مشکلات در زمینه عمرانی، خدماتی و نظارت بر عملکرد شهرداری مهم است.

 

کد خبر 1062386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha