فرهنگ در جامعه اسلامی محور است

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه فرهنگ در جامعه اسلامی محور است گفت: انتخابات مسئله فرهنگی و اجتماعی محسوب می شود که ملهم از فرهنگ دینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، آیت الله «رسول فلاحتی» امروز(چهارشنبه، ۱۲ خرداد) در جلسه شورای فرهنگ عمومی که در سالن الغدیر استانداری برگزار شد با اشاره به فرا رسیدن فصل تابستان و حضور گردشگران در سواحل استان گفت: نیروی انتظامی، بسیج، ستاد امر به معروف و نهی از منکر، مبلغان تبلیغات اسلامی و همه کسانی که دغدغه اجرای مسائل عقیدتی دارند در تفرجگاه ها حضور پیدا کنند.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان نظارت همه جانبه بر سواحل را اصلی مهم دانست و از دستگاه های فرهنگی خواست تا در این اماکن با اجرای فعالیت های مختلف حضور بیشتری داشته باشند.

 

وی کاهش آمار غرق شدگان و رعایت هنجارها  و برخورد با هنجارشکنی را از انتظارات طرح های سالم سازی دریا اعلام کرد و افزود: باید حدود شرعی در سواحل رعایت شود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی گیلان تاکید کرد: ستاد امر به معروف و نیروی انتظامی در تفرجگاه ها و طرح های سالم سازی به کسانی که هنجارها را رعایت نمی کنند، تذکر داده و در صورت تکرار، برخورد کنند.

 

وی به سخنان مقام معظم رهبری مبنی براینکه مشکل اصلی کشور اقتصاد، تورم و معیشت است، اشاره کرد و گفت: بنا به فرموده ایشان، فرهنگ زیربنای تمام مسائل است و سایر بخش ها در سایه فرهنگ حرکت می کنند. در مدت ۳۰ سال گذشته، رهبر معظم انقلاب همواره بر فرهنگ تاکید داشتند.


امام‌جمعه رشت با تاکید بر توجه بیشتر به فرهنگ به ویژه فرهنگ عمومی تاکید کرد: هر چیزی را که فرهنگ عمومی بدانیم باید بر آن تمرکز کرده و روی آن کار کنیم.

 

وی در ادامه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در ۲۸ خرداد را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: انتخابات مسئله فرهنگی و اجتماعی محسوب می شود که ملهم از فرهنگ دینی است.

 


فلاحتی با اشاره به اینکه حضور حداکثری مردم پای صندوق رای در انتخابات یک اصل است که امروز مورد هجمه دشمن قرار گرفته تاکید کرد: دشمن سه گروه ضدانقلاب ها و سلطنت طلبان، توده مردم و خواص را به شیوه های مختلف جامعه هدف در کاهش حضور مردم در انتخابات قرار داده است.

 


وی خواستار تلاش صادقانه و مجاهدانه متولیان در جذب حضور حداکثری پای صندوق های رای شد و متذکر شد: طبق امر ولی فقیه، اگر کسی در انتخابات شرکت نکند، گناه کرده است.

 


آیت الله فلاحتی در ادامه بررسی موضوع عفاف و حجاب توسط دانشگاه های گیلان را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه در این زمینه ۶ موضوع با ۴۲ محور توسط اساتید دانشگاهی ارائه شد افزود: باید راهکارهای مواجه عاقلانه و عادلانه برای اجرای طرح ها را بیندیشیم و دلسوزانه در رفع بحران بدحجابی تلاش کنیم.

 


وی با اشاره به اجرای طرح بوم گردی در گیلان که متاسفانه معضلاتی را موجب شده است گفت: بوم گردی ظرفیت هایی را در استان ایجاد کرده اما تهدیدهایی را هم به همراه دارد و متولیان فرهنگی جامعه در هم اندیشی با مسئولان سیاسی باید آثار سوء آن را برطرف کنند.

کد خبر 1062443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha