تقویت کانون های مساجد مهمترین گام برای کاهش آسیب اجتماعی است

حجت الاسلام صادقی فر گفت: تقویت کانون های مساجد مهمترین گام برای کاهش آسیب اجتماعی است .

حجت الاسلام «حسین صادقی فر» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان مازندران اظهار کرد:  مساجد در صدر اسلام علاوه بر جنبه دینی و عبادی، مرکزی برای تبادل و بررسی مشکلات بودند و اکنون هم تلاش داریم تا این شور و شعور در مساجد نهایدنه شود.

 

امام جماعت کانون فرهنگی هنری امام علی(ع) مسجد امام جعفر صادق(ع) کوی مهرگان نکا افزود: پیوند مردم با روحانیت و هماهنگی خانواده‌ها، مربیان با مدارس و ارائه آموزش‌ها در ابعاد مختلف فرهنگی و هنری و آسیب های اجتماعی و فضاسازی تلاش داریم در حد توان و ظرفیت برای فرهنگ سازی در محله کار کنیم.

 

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه با شکل گیری کانون در مسجد کوی مهرگان نکا اتفاقات خوبی با همراهی بسیج و نهادهای انقلابی شکل گرفته است و وحدت و انسجام خوبی در محله حاکم است و با دوری از جزیره ای کار کردن انسجام را در محله نهادینه کردیم.

 

حجت الاسلام صادقی فر گفت: معتقدم  تقویت کانون های مساجد مهمترین گام برای کاهش آسیب اجتماعی است و در کانون مساجد می تواند کاهش مقابله با آسیب های اجتماعی باشد و در همین راستا برگزاری نماز جماعت حتی به تعداد اندک افراد برگزار می شود.

 

وی افزود: همچنین با انجام برنامه های فرهنگی مناسب تلاش شد تا با استفاده از توان همگانی در کار مسجد و کانون و دوری از اختلافات قبیله ای و خانوادگی اتحاد در بین مردم نهادینه شود.

 

امام جماعت کانون امام علی(ع) نکا یادآور شد: روشنگری و تغییر فرهنگ و ارتقای سطح آگاهی و دانش و مهارت از مسائل مهمی بود که با همت و تلاش کانون مساجد و بسیج در این منطقه حاکم شده است و تلاش داریم تا با ایجاد فعالیت های اقتصادی از مشکلات منطقه کاسته شود.

کد خبر 1062517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha