کشور بر اساس تفکر امام خمینی به عدالت اجتماعی نیاز دارد

رنجبر، گفت: کشور بر اساس تفکر امام خمینی به عدالت اجتماعی نیاز دارد،ایشان بنیانگذار عدالت تفکر اجتماعی ، تفکر دفاع از محرومان و مستضعفان بود و ما باید این تفکر را ترویج دهیم.

فضل الله رنجبر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت:  امام خمینی(ره) یک الگوی خوبی را ارائه داد که ما باید الگوی امام در رابطه با ساده زیستی، خدمت به مستضعفین و محرومین و پشتیبانی از ضعفا را ترویج دهیم و باید راه را برای رفع مشکلات مملکت درست در پیش بگیریم.


فرماندار کرمانشاه با اشاره به خصوصیات امام (ره)  افزود: ساده زیستی، اخلاص، ایمان، تقوا و طرفداری از مستضعفین و محرومان از ویژگی های بارز امام خمینی بود که زبانزد خاص و عام بود. 

 

وی بابیان اینکه نظریه ولایت مطلقه فقیه از نظریه‌ای فقهی ـ. سیاسی مبتنی بر باور‌های تشیع  مهم‌ترین نظریه امام بود، تصریح کرد: وی تلاش کرد حکومت جمهوری اسلامی و قانون اساسی آن را بر اساس همین نظریه شکل دهد. از نگاه امام خمینی حکومت، فلسفه عملی تمامی فقه بود.

 

رنجبر گفت: نگاه حکومتی او به فقه باعث شد تا ایشان ضمن تأکید بر حفظ چارچوب فقه سنتی، به نوآوری در اجتهاد معتقد شود. نظریه نقش زمان و مکان در اجتهاد و برخی فتاوای تأثیرگذار او را می‌توان نتیجه همین نگاه دانست.

 

فرماندار کرمانشاه اظهار کرد: اگر ما راه امام خمینی را درست برویم قطعا خیلی از مشکلات مملکت ما مرتفع خواهد شد. و برای اینکه در مسیر صحیح و درست تداوم انقلاب و ارمان های امام و شهدا قرار بگیریم باید شناخت صحیحی از افکار و شخصیت امام خمینی داشته باشیم تا آن راه را به درستی ادامه دهیم. 

 

وی با اشاره به اینکه برای نجات و توسعه ی کشور باید تفکر امام خمینی را ترویج دهیم، خاطر نشان کرد: امام دارای تفکری صادقانه ، مخلصانه و ساده زیستی بود و ما باید مانند امام پایبند و پایدار و این تفکرات را ترویج دهیم تا ادامه دهنده راه امام باشیم.

 

رنجبر افزود: امام خمینی(ره) شخصیتی همه‌جانبه  داشت و به قانون، قانون گرایی و حاکمیت قانون اعتقاد زیادی داشت. با این که از محبوبیت و مقبولیت فوق‌العاده‌ای بین مردم و مسئولان برخوردار بود ولی رغبتی برای سوءاستفاده ازآن موقعیت نداشت.

 

فرماندار کرمانشاه در پایان ابراز کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا امسال برنامه های سالگرد ارتحال امام (ره) در فضای مجازی برگزار خواهد شد ،اجتماعات نداریم اما شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در رابطه با برگزاری مسابقات علمی، فرهنگی برنامه هایی دارد که اعلام  خواهد شد.

کد خبر 1062562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha