خیابان هنر موجب تعامل شهروندان و اصحاب فرهنگ و هنر می شود

منتظری گفت: ایده «خیابان هنر» که اصحاب فرهنگ و هنر خدمات فرهنگی و هنری در قالب این طرح برای شهروندان عرضه می کنند، ایده نویی است که میان شهروندان، هنرمندان و اصحاب فرهنگ فرهنگ و هنر تعامل صورت گیرد و هنرمندان خدمات فرهنگی هنری خود را برای شهروندان در

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «مجتبی منتظری» امروز چهارشنبه (12 خرداد) در نشست خبری امضای تفاهم نامه همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و شهرداری مشهد، بیان کرد: در این مدت بسیاری از  رویدادهای اجتماع محور  به علت پیشگیری از شیوع کرونا تعطیل شد لذا ما به دتبال خلق الگوهای جدید از برگزاری رویدادها و مناسبت ها برای شادابی و نشاط اجتماعی بودیم.


سرپرست سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد افزود: بسترهای شهری و فضاهای عمومی روباز این امکان را به وجود آورد که یک سری رویداد و خدمات را در فضای روباز بیشتر تجربه کنیم.

 

وی گفت: ایده «خیابان هنر» که اصحاب فرهنگ و هنر خدمات فرهنگی و هنری در قالب این طرح برای شهروندان عرضه می کنند، ایده نویی برای انجام مجدد این خدمات است که در قالب خیابان هنر، تعاملی میان شهروندان، هنرمندان و اصحاب فرهنگ فرهنگ و هنر صورت گیرد و خدمات فرهنگی هنری خود را برای شهروندان در این بستر ارائه دهند.

 

منتظری تصریح کرد: شهرداری مشهد در قالب تفاهم نامه همکاری با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی فضاهای شهری و عمومی مد نظر را در راستای ارتقای فرهنگ شهروندی و شاخصه های رفتاری که منجر به نمود بهتر در مراودات اجتماعی می شود، با حفط پروتکل بهداشتی به صورت رایگان در اختیار اصحاب فرهنگ و هنر قرار می دهد.


وی با بیان اینکه هر چه دستگاههای متولی خدمات فرهنگی و اجتماعی، مشارکت و همکاری بیشتری با یکدیگر داشته باشند برای اصحاب فرهنگ و هنر و مردم بهتر خواهد بود؛ اظهار داشت: شهردای مشهد ۲۲ فرهنگسرا در 13 منطقه شهری دارد که در شرایط کرونا فعالیتشان نمود کمتری داشته است لذا در قالب این تفاهم نامه مردم بهتر می توانند از ظرفیت این دو دستگاه بهره ببرند.

 

سرپرست سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: شاید در طول ایام کرونا اقتصاد فرهنگ و هنر آسیب دید و با رکود مواجه شد همان گونه که دیگر بخش های اقتصادی دچار آسیب شدند لذا امیدواریم تفاهم نامه خیابان هنر در این حوزه موجب رونق شود.


وی بیان کرد: فاز اول خیابان هنر همزمان با دهه کرامت در 7 نقطه میدان جانباز ، بوستان کوهپارک، بلوار امامت حاشیه بوستام ملت، خیابان جنت، طبرسی ، بوستان چهلبازه و بوستان اردیبهشت انتهای بلوار مهریز اجرا می شود و فاز دوم در تابستان اجرایی می شود؛ همچنین علاوه بر مباحث راه اندازی خیابان هنر بیش از ۸۰ عنوان برنامه و اجرای فرهنگی و هنری شهرداری در دهه کرامت امسال خواهد داشت.


منتظری اظهار داشت: سعی ما این است که بیشتر برنامه های فرهنگی در عرصه فضای روباز و شهری برگزار شود.
 

کد خبر 1062673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha