کاندیداها از فرصت مناظرات تلویزیونی برای اقناع سازی مردم استفاده کنند

مدرس و پژوهشگر سواد رسانه گفت: کاندیداها از فرصت مناظرات تلویزیونی برای اقناع سازی مردم جهت حضور در انتخابات، استفاده لازم را ببرند.

فائزه حسین خانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم اظهار داشت: در یک فضای رقابتی و البته سالم می توان مردم را برای حضور در پای صندوق های رأی ترغیب کرد، البته به شرط آن که مردم احساس کنند کاندیداها واقعاً طرح ها و برنامه های عملیاتی برای حل مشکلات کشور دارند و صرفاً به دادن شعار بسنده نمی کنند.

 

وی افزود: از سوی دیگر نامزدهای انتخابات باید صادقانه مشکلات و نقاط ضعف ها را بیان کرده و برایش راهکار ارایه دهند، چرا که همیشه صداقت جواب داده و به تعبیر امیرالمؤمنین علی (ع)، نجات در صدق و راستگویی است.

 

وی گفت: همچنین باید از ظرفیت رسانه ها و فضای مجازی در راستای تبیین شفاف برنامه ها و نیز دعوت به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، نهایت استفاده را کرد به خصوص در شرایط شیوع کرونا که محدودیت های جدی برای اجتماعات فیزیکی برقرار است.

 

کارشناس و تحلیلگر رسانه همچنین بیان داشت: دیگر زمان آن گذشته که ما بخواهیم به راحتی مسایل و مشکلات را انکار کنیم چرا که زمانه، زمانه ی رسانه ها و فضای مجازی است و باید در این فضا و بستر به درستی مخاطبان را اقناع کرد.

 

وی در ادامه افزود: متأسفانه در برهه حساسی چون انتخابات، فرهنگ همچنان مظلوم است و کمتر کاندیدایی درباره طرح ها و برنامه های فرهنگی خود صحبت می کند و این درحالی است که اگر ما امروز مشکلات جدی در عرصه اقتصاد داریم، بخش مهمی از آن چه در حوزه تولید و چه به خصوص حوزه مصرف، ریشه فرهنگی دارد.

 

حسین خانی همچنین گفت: جای تأسف است که انسان احساس می کند بخش قابل توجهی از جامعه در مناظرات و تبلیغات انتخاباتی ، جذب هوچی گری ها و جنجال ها می شود و از اصل مسایل غافل می شود و این در حالی است که رسانه های متعهد و انقلابی باید بر روی متن مسایل و مشکلات مردم تمرکز کنند نه این که در دام حاشیه سازی ها و دوقطبی سازی های کاذب بیفتند.

 

وی ابراز داشت: آن چه مهم است این که در بستر فضای سالم و اخلاقی، شرایط انتخاباتی پرشور را فراهم کنیم که انشاالله خروجی آن انتخاب گزینه اصلح برای اداره کشور در عرصه قوه مجریه شود.

کد خبر 1062703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha