دروازه دوم صادراتی مرز بین المللی شلمچه بسته شد

حیدری از بسته شدن دروازه دوم صادراتی مرز بین المللی شلمچه خبر داد و گفت: این دروازه را با همکاری کنسولگری عراق و مساعدت نیروی قدس بازگشایی کردیم اما متاسفانه توسط عراقی‌ها مجدد بسته شد.

«محمد حیدری» عصر امروز (چهارشنبه 12 خرداد) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، یکی از مسائل مهم موجود در مرز شلمچه را ترانزیت کالا دانست و اظهار کرد: متاسفانه این امر مهم در مرز شلمچه مغفول واقع شده و باید احیا شود.

 

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر با بیان اینکه در مرز شلمچه با دو مسئله مهم روبه رو هستیم افزود: مشکلات و ناهماهنگی های داخلی و ناهماهنگی از سوی طرف عراقی این دو مسئله مهم هستند و این موارد دست به دست هم داده و باعث شده که ما از ظرفیت مرز بین المللی شلمچه استفاده لازم برای تقویت مبادلات تجاری و اقتصاد و معیشت شهرستان خرمشهر بهره‌مند نشویم.

 

وی با اشاره به مصوبه شورای تامین استان خوزستان و شهرستان های آبادان و خرمشهر تصریح کرد: در این مصوبه تمام مسئولیت‌ها به منطقه آزاد اروند محول شد اما مدیران این سازمان تاکنون گام‌هایی در راستای تثبیت مدیریت واحد انجام نداده اند ضمن اینکه شاهد دوگانگی مدیریتی و اجرای بین قوانین سرزمین اصلی و مناطق آزاد هستیم.

 

حیدری عدم استقرار گارد گمرک در مرز شلمچه را عامل تداخل و ایجاد مشکلات دانست و ابراز کرد: به این علت است که ارزیابی‌هایی که باید توسط متخصصان انجام شود توسط مرزبانی انجام می شود و قطعا مشکلاتی را به وجود خواهد آورد.

 

وی اضافه کرد: نکته دیگری که در سرعت تبادلات تجاری نقش ایفا کرده بحث ایکس ری کامیونی است، جانمایی غلط دستگاه ایکس‌ری کامیونی در مرز شلمچه باعث شد که منطقه آزاد نتواند از آن استفاده کند و این امر باعث معطلی زیاد در ورود و خروج کامیون‌ها شود.

 

فرماندار ویژه خرمشهر خواستار باز شدن دروازه دوم صادراتی مرز شلمچه شد و تاکید کرد: طی ۲ ماه گذشته با همکاری کنسولگری عراق و مساعدت نیروی قدس دروازه دوم صادراتی شلمچه را بازگشایی کردیم اما متاسفانه این دروازه توسط عراقی‌ها مجدد بسته شد.

 

کد خبر 1062725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha