امام خمینی (ره) با انقلاب اسلامی جایگاه حقیقی مساجد را بازگرداندند

حجت‌الاسلام رستگار گفت: امام خمینی (ره) با انقلاب اسلامی جایگاه حقیقی مساجد را بازگرداندند و مساجد به محلی برای مبارزه با استکبار و طاغوت تبدیل شدند و این جایگاه به نحوی پیش رفت که تصمیم گیری های مهم در مسجد شکل می گرفت.

«حجت الاسلام عبدالرضا رستگار» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: نقش مسجد در ترویج اسلام ناب محمدی یک نقش تاریخی و بی بدیل است و اولین کاری که پیامبر (ص) پس از استقرار در مدینه انجام دادند ساخت مسجدی برای مرکزیت فعالیت های اسلام بود.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان با بیان اینکه مسجد محلی برای مقابله با جنگ های فرهنگی دشمنان و دنیای استکبار است افزود: مسجد همواره در طول تاریخ چنین نقشی داشته و در زمان حکومت امام علی (ع) نیز می بینیم که مرکز خلافت اسلامی مسجد بوده است، اما پس از حکومت عدالت محور امام علی (ع) نقش مسجد در جامعه اسلامی رنگ می بازد.

 

وی اضافه کرد: در همه کش و قوس های فراوانی که مسجد در طول تاریخ اسلامی داشت متاسفانه آن جایگاه واقعی خود را نیافت تا اینکه امام خمینی (ره) با انقلاب اسلامی جایگاه حقیقی مساجد را بازگرداندند و مساجد به محلی برای مبارزه با استکبار و طاغوت تبدبل شدند و این جایگاه به نحوی پیش رفت که تصمیم گیری های مهم در مسجد شکل می گرفت.

 

حجت الاسلام رستگار با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) بر این مهم تاکید داشتند که همه کارها باید مسجد محور باشند تصریح کرد: این فرمایش امام راحل به این دلیل بود که مسجد جهت خاص خود را دارد، قطعا مسجد که بر پایه اسلام ناب محمدی استوار شده و می تواند تحول گرا بوده و اخلاص و بندگی را به جامعه تزریق کند.

 

وی یاد آئر شذ: امروز و در زمانی که فضای مجازی بر همه اتفاقات مستولی شده است از مسجد می توان به عنوان پایگاهی برای تبیین اندیشه های امام خمینی (ره) در سطح جهانی بهره ببریم، امروز در جنگی قرار داریم که ستون فقرات آن تحریف است و قطعا مسجد با آن معنویتی که به افراد می دهد می تواند در رشد و تعالی هر جامعه ای موثر شود.

 

کد خبر 1062760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha