طرح ویژه سنگ های قیمتی خوسف تهیه شود

ملانوری گفت: طرحی ویژه برای سنگ های قیمتی و صنایع دستی خوسف باید تهیه شود.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری شبستان از خوسف، «حمید ملانوری» عصر (12 خرداد) در شورای اداری شهرستان خوسف، اظهار کرد: مصوبات سفر به شهرستان خوسف در دستور کار و پیگیری می شود.

 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه کارخانه تولید چدن خوسف با سرمایه گذاری خارجی انجام و هم اکنون تعطیل است، گفت: در حال حاضر این کارخانه موقیعت راه اندازی مجدد را دارد و مشکل خاصی برای تعطیلی وجود ندارد و باید تا پایان تیرماه راه اندازی و اشتغال را به همراه داشته باشد.

 

ملانوری تصریح کرد: برای تامین زیرساخت ها و راه اندازی بخش فولاد کارخانه شمش چدن خوسف کمک می شود تا راه اندازی شود.

 

وی تصریح کرد: واحد صنعتی بزرگ چدن، انتظاری در خوسف ایجاد کرده است که تعطیلی آن معضلات اجتماعی و ناامیدی زیادی را به بار می آورد لذا باید تولید آن ادامه دار باشد و سازمان صمت پیگیری جدی برای راه اندازی واحد چدن داشته باشد.

 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه زیرساخت های شهرک صنعتی خوسف باید ایجاد شود، افزود: دستگاه های اجرایی باید مسیر ورودی شهرک را آسفالت کنند.

 

ملانوری گفت: برای تعیین تکلیف بیمارستان خوسف؛ دانشگاه علوم پزشکی باید پیگیر باشد، اگر مشکل تعطیلی پروژه تعلل پیمانکار است در صورت عدم صلاحیت پیمانکار پروژه خلع ید می شود.

 

وی با بیان اینکه شهرستان خوسف پر ثروت است، افزود: خوسف مهد نخبگان، علما و خاندان بزرگ عبادی است و در حوزه کشاورزی دارای دو محصول استراتژیک عناب و گل نرگس و در حوزه معادن دارای محصولات معدنی آهن، آهک، سنگ لاشه، طلا، مس و چدن است و می تواند قطب معدنی کشور باشد.

 

وی تصریح کرد: این شهرستان نباید مشکلی در حوزه زیر ساخت ها داشته باشد، در ستاد توسعه خاوران مشکلات کارخانه مس و قلعه زری پیگیر شده و اقدامات خوبی در دست اجرا است.

 

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر تهیه طرحی ویژه برای سنگ های قیمت و صنایع دستی خوسف، گفت: این طرح باید تهیه شود چراکه ظرفیت بی نظیری برای این شهرستان است که ناشناخته مانده است.

 

 

 

کد خبر 1062774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha