حضور حداکثری مردم در انتخابات ضامن امنیت کشور است

حجت الاسلام خسروی با بیان اینکه روشنگری و بصیرت‌افزایی در زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات نقش مهمی دارند، گفت: مردم بدانند که شرکت در انتخابات تنها راه تغییر وضعیت موجود است و اگر صحنه را خالی کنند دشمن از هیچ توطئه ای فروگذار نخواهد کرد.

حجت الاسلام «هابیل خسروی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: از نظر دموکراسی؛ غرب مبنای مشروعیت حکومت در جامعه را آراء مردم می‌داند بر این اساس انتخابات نشان دهنده میزان رضایت مردم از نظام حاکم است و هر چه مشارکت مردم در انتخابات پررنگ‌تر باشد، نظام مشروع‌تر جلوه‌ می‌کند.

 

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: البته این در مقام نظریه و تئوری است اما در مقام عمل متأسفانه در اکثر کشورهایی که نظام دموکراسی غربی حاکم است بنگاه‌های قدرت و ثروت با قدرت رسانه‌ای که ایجاد کرده‌اند مردم را فریب می‌دهند و معمولاً خواسته خود را بر مردم تحمیل می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که مردم آن جامعه اعتقاد به خدا دارند، افزود: پس طبیعی است که حکومت جامعه باید بر اساس اسلام و شریعت اسلامی باشد و احکام و مقررات اسلامی در جامعه اجرا شود.

 

*نقش مردم در تعیین سرنوشت کشور یکی از مهم ترین برکات انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام خسروی با اشاره به اینکه امام راحل بر اساس تعالیم اسلام تنها «جمهوری اسلامی» را مبنای حکومت تعیین کردند، ادامه داد: به این معنا که امر اداره کشور و تشکیلات دولتی و مدیریت کشور متکی بر آراء مردم است و مردم نیز بر پایه تفکر اسلام و شریعت اسلامی حرکت کنند.

 

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی در خصوص مردم سالاری دینی گفت: مردم‌سالاری دینی، یعنی مردم تصمیم می‌گیرند و سرنوشت اداره کشور را با رأیی که به منتخبان خود می‌دهند، تعیین می‌کنند اما این خواست و اراده مردم در سایه هدایت الهی و مبتنی بر شریعت اسلامی است.

 

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی به معنای حقیقی کلمه به اصالت عنصر مردم در نظام بها داده است، افزود: علاوه بر اینکه مردم در تشکیل حکومت و تعیین حاکم نقش اساسی دارند مسئولان نظام نیز در قبال مردم تکلیف دارند و باید خدمتگزار مردم باشند و در راه اعتلای کشور از فکر و عمل مردم بهره‌برداری کنند.

 

حجت الاسلام خسروی ادامه داد: این نوع نگاه به مردم‌سالاری، ارمغان انقلاب اسلامی برای بشریت است که دموکراسی غربی را به چالش کشیده است و ضعف‌های آن را روز‌ به روز بیشتر نمایان می‌سازد از این رو همه جبهه استکبار با یکدیگر متحد شده‌اند تا این نظام برخاسته از اسلام ناب محمدی را از بین ببرند.

 

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی در ادامه تاکید کرد: امیدواریم مردم با حضور پرشکوه‌تر از گذشته با آرای خود از این انقلاب حمایت کنند تا به نقطه نهایی خود که گسترش عدالت در جهان و زمینه‌سازی برای ظهور حضرت ولی عصر(عج) است برسند.

 

*لزوم شرکت مردم در انتخابات برای تغییر وضع موجود در کشور

وی با بیان اینکه مسائل و مشکلات اقتصادی می‌تواند به عنوان یک مانع در حضور حداکثری تلقی شود، افزود: اما به کسانی که به وضع اقتصادی موجود معترض‌اند باید گفت با توجه به اینکه حق تعیین سرنوشت بر عهده خود شماست آیا عدم حضور شما در انتخابات سرنوشت شما را به نفع شما تغییر خواهد داد یا به ضرر شما؟ آیا عدم حضور در انتخابات مشکلات اقتصادی را رفع خواهد کرد یا مشکلات دیگری از قبیل مشکلات امنیتی و غیره را هم به آن خواهد افزود؟

 

حجت الاسلام خسروی در ادامه گفت: اگر بر فرض در انتخابات‌های قبل اشتباه کرده‌ایم و مسئولینی انتخاب نکرده‌ایم که بتوانند از پس مشکلات کشور برآیند در این مرحله باید اشتباه گذشته را جبران کنیم نه اینکه مشارکت نکنیم؛ مشارکت نکردن یعنی تصمیم نگرفتن و با تصمیم نگرفتن مشکلی حلّ نخواهد شد.

 

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه حضور حداکثری مردم در انتخابات ضامن امنیت کشور است، ادامه داد: یکی از سرکردگان گروهک‌های تروریستی در چند روز گذشته گفته بود که «خالی گذاشتن صندوق‌ رأی در مبارزه ما با جمهوری اسلامی بسیار مؤثر است» و مردم بدانند که این نقشه دشمن است و قطعاً اگر مجال پیدا کند از هیچ خیانت و جنایتی ابا نخواهد کرد.

 

وی عنوان کرد: احزاب و جریان‌های سیاسی و به خصوص جامعه روحانیت می‌توانند با تبیین و روشنگری و بصیرت‌افزایی، موانع پیش‌رو را تحلیل کنند و با امیدآفرینی در مردم و تبیین نقش آن‌ها در تغییر وضعیت موجود، در جلب مشارکت حداکثری مردم تأثیرگذار باشند.

 

حجت الاسلام خسروی با بیان اینکه نقش احزاب و جریان‌های سیاسی و روحانیون در بصیرت‌افزایی بسیار سازنده و تأثیرگذار است، افزود: هر چه بصیرت مردم در انتخاب مسیر درست برای آینده انقلاب افزایش یابد مسیر ما برای رسیدن به آرمان‌های انقلاب هموارتر خواهد شد.

 

*وجود موانع واقعی و ادعائی بر سر راه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی موانع تحقق مشارکت حداکثری در این دوره از انتخابات را به دو دسته موانع واقعی و موانع ادعائی تقسیم کرد و گفت: موانع واقعی شامل عصبانیت مردم از وضع موجود و ناامیدی آن‌ها از آینده است و برای رفع این موانع باید وضع موجود را به درستی تشریح کنیم تا تحمل مشکلات و اراده مردم برای تغییر وضع موجود افزایش پیدا کند.

 

وی در ادامه بیان کرد: بیان نعمت‌های موجود در کنار مشکلات و تبیین تلاش‌های صورت گرفته توسط دلسوزان نظام و نیز تشریح نقش دشمنان خارجی و طرفداران داخلی آن ها در ایجاد وضع موجود نیز می‌تواند به بصیرت‌افزایی مردم کمک کند.

 

حجت الاسلام خسروی در خصوص موانع ادعائی گفت: اما یک مانع ادعائی هم این روزها بسیار بر زبان‌ها است و آن اقدام شورای نگهبان در تایید صلاحیت‌ها است که برخی ناآگاهانه و برخی هم آگاهانه و برای آدرس غلط دادن این حرف را می‌زنند که مگر شورای نگهبان می‌تواند به خاطر افزایش مشارکت، فردی را که صلاحیتش محرز نیست، تأييد کند؟!.

 

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی ادامه داد: اقدام شورای نگهبان کاملاً قانونی و کاملاً هوشیارانه و سیاست‌مدارانه بوده است و اگر مسئولیت شورای نگهبان و اقدام این نهاد مقدس درست تحلیل شود عدم احراز صلاحیت‌ها هیچ تأثير واقعی در کاهش مشارکت ندارد.

 

وی در پایان عنوان کرد: امروز ملت شریف ایران به دنبال رئیس جمهوری هستند که بتواند در گام دوم انقلاب با تشکیل دولت اسلامی، مشکلات موجود را برطرف نماید و مسیر دستیابی به آرمان‌های بلند انقلاب را هموار کند.

 

 

 

کد خبر 1062829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha