بیش از ۱۰ میلیارد تومان تخلف بازار مرغ در چهارمحال و بختیاری کشف شد

رستمی گفت: با تلاش بازرسان این سازمان ۱۰ میلیارد تخلف از ۱۲ مرغداری استان چهارمحال و بختیاری کشف و برای رسیدگی به مراجع قانونی معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «سجاد رستمی» در ستاد تنظیم بازار این استان که در محل سالن شهید مردانی استانداری برگزار شد، اظهار داشت: همچنین ۶۰۰ میلیون تومان تخلف از ۷۲ واحد مرغ‌فروشی استان در سال جاری کشف شده است.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری بابیان اینکه عرضه مرغ در استان با نظارت شدید همراه است، اظهار داشت: اینکه عنوان می‌شود مرغ از استان خارج می‌شود و در حوزه عرضه تخلفات وجود دارد درست نیست چراکه تمام ظرفیت بازرسی این سازمان در خدمت نظارت بر بازار عرضه مرغ به کار گرفته شده است.

 

رستمی از کمبود تولید مرغ در استان انتقاد کرد و گفت: در حالی که باید روزانه ۸۰ تن مرغ در استان کشتار و عرضه شود اما در اردیبهشت به طور متوسط روزانه ۵۳ تن و در خرداد روزانه ۵۴ تن کشتار شده است که همین موضوع شکافی بین عرضه و تقاضا ایجاد کرده است.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: با وجود تلاش‌های بسیار تنها مجوز ۲۰ تن مرغ منجمد به استان داده شد که نتوانست در پاسخگویی به نیازهای موجود موثر واقع شود.

 

رستمی پیشنهاد داد تا سامانه‌ای موسوم به رهیاب برای نظارت بر بازار تولید و عرضه گوشت مرغ در استان راه‌اندازی شود.

 

وی ادامه داد: بر اساس این سامانه روند تولید گوشت مرغ از مرغداری تا فروشگاه به طور دقیق مشخص است و از تخلفات این حوزه به طور کامل جلوگیری می‌کند.

 

کد خبر 1062852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha