برگزاری کنگره بین المللی نهج البلاغه در بهمن ۱۴۰۰

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان از برگزاری کنگره بین المللی نهج البلاغه همزمان با میلاد با سعادت امیرالمؤمنین(ع) در بهمن ماه ۱۴۰۰ خبر داد.

حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی در حاشیه دومین نشست شورای هماهنگی طرح ملی «کاشان، پایتخت نهج‌البلاغه ایران» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: طی دو نشست شورای هماهنگی مصوبات، پیگیری ها و اقدامات خوب و نتیجه بخشی صورت گرفته است.

 

دبیر شورای هماهنگی طرح ملی «کاشان، پایتخت نهج البلاغه ایران» افزود: در نخستین جلسه این شورا مقرر شد دبیرخانه دائمی فعال شود که دانشگاه کاشان مکانی را برای استقرار در اختیار دبیرخانه قرار داده و این مجموعه اکنون فعال شده است.

 

حجت الاسلام معتمدی افزود: انجمن مطالعات علمی نهج البلاغه ایران شعبه اصفهان نسبت به برگزاری کنگره بین المللی نهج البلاغه همزمان با میلاد با سعادت امیرالمؤمنین(ع) در بهمن ماه ۱۴۰۰اقدام خواهد کرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان خاطر نشان کرد: در این شورا مصوب شد مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها اهتمام و توجه ویژه ای به پایتختی نهج البلاغه داشته باشند و برنامه‌های پیشنهادی خود را به صورت مکتوب به دبیرخانه ارائه کنند.

 

معتمدی ادامه داد: با توجه به تأکید استاندار اصفهان مبنی بر نگاه خلاقانه و نوآورانه با رویکرد موضوع محوری در حوزه نهج البلاغه مقرر شد اعضای شورا این مهم را موضوع نشست‌های تخصصی و مشترک بین دبیرخانه و ادرات کل قرار دهند.

 

دبیر شورای هماهنگی طرح ملی «کاشان، پایتخت نهج البلاغه ایران» افزود: مقرر شد اصلاحات لازم در برنامه‌های تعیین شده صورت بگیرد و برای اعضا ارسال شود و موضوع تحقق مفاد تفاهم نامه توسط معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار اصفهان تا حصول نتیجه پیگیری شود.

 

معتمدی در پایان گفت: مکاتباتی با استان‌های کشور در خصوص دبیرخانه دائمی نهج البلاغه صورت گرفته است و طرح‌ها در سه برش شهرستانی، استانی و ملی آماده و برنامه ای نیز در سطح بین المللی تحت عنوان برگزاری کنگره بین المللی نهج البلاغه در نظر گرفته شده است.

 

 دومین نشست شورای هماهنگی طرح ملی «کاشان، پایتخت نهج البلاغه ایران» با حضور نماینده ولی فقیه در منطقه، استاندار اصفهان،  مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و جمعی از مدیران و اعضای ستاد اجرایی در دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان برگزار شد.

کد خبر 1062939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha