طرح جامع مدیریت پسماند نهبندان در انتظار تأیید

بیکی گفت: یکی از مهمترین بحث ها در نهبندان، مدیریت پسماند شهر نهبندان و شوسف است که امیدواریم با پیگیری های مدیرکل محیط زیست طرح جامع مدیریت پسماند نهبندان به نتیجه برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند؛ «مجید بیکی» امروز (۱۳ خرداد) در نشست با مدیرکل محیط زیست خراسان جنوبی، اظهار کرد: تنوع زیستی زیادی در شهرستان نهبندان وجود دارد که در جاذبه های طبیعی جایگاه ویژه ای برای پرداختن به بحث توریسم و مباحث گردشگری وجود دارد.

 

 فرماندار نهبندان بیان کرد: به دلیل بیماری کرونا و محدودیت های ناشی از این بیماری، جاذبه های طبیعی نهبندان، در سطح کشور بیشتر مغفول مانده است.

 

بیکی با بیان اینکه یکی از مهمترین بحث ها در نهبندان، مدیریت پسماند شهر نهبندان و شوسف است که باید طرح آن تأیید شود، افزود: امیدواریم با پیگیری های مدیرکل محیط زیست طرح جامع مدیریت پسماند نهبندان به نتیجه برسد گر چه اینگونه طرح ها بی نقص هم نخواهد بود.

 

وی ادامه داد: برای ساماندهی وضع موجود پسماند شهری باید برنامه ریزی شود، چرا که نگاه علمی و قانونی به مدیریت پسماند در استان وجود نداشته و شهرداری ها موارد مدیریت پسماند را رعایت نمی کنند.

 

فرماندار نهبندان گفت: به نتیجه نرسیدن طرح مدیریت پسماند بعد از سال ها به صلاح نیست و باید هرچه زودتر این طرح به نتیجه برسد.

 

وی با بیان اینکه در حوزه مباحث توسعه و پیشرفت طرح های صنعتی شهرستان باید از همکاری محیط زیست در استعلامات قدردانی کرد، ادامه داد: بخش عمده نهبندان، معدن است و تاکنون اقدامات خوبی در حوزه فرآوری در حال انجام است که این اقدامات زمینه ماندگاری جمعیت، توسعه، پیشرفت و اشتغال است.

 

فرماندار نهبندان در پایان به تالاب کجی نمکزار نهبندان اشاره کرد و افزود: تالاب کجی نهبندان باید وضعیت بهتری داشته باشد تا امکان گسترش بیابان در منطقه کاهش یابد، در این خصوص از منابع طبیعی و محیط زیست درخواست همکاری داریم.

 

 

 

کد خبر 1062946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha