پانزده خرداد هویت و شناسنامه انقلاب است

امام جمعه موقت شهرستان ورامین گفت: پانزده خرداد هویت و شناسنامه انقلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ­های تهران،حجت الاسلام سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین در مراسم اهدای گل به بیماران بیمارستان شهدای 15خرداد در آستانه قیام خونین مردم دشت در پانزده خرداد سال 1342 گفت: حضرت امام خمینی فرمودند: من ۱۵خرداد را برای همیشه عزای عمومی اعلام می کنم و این بدان معنا می باشد که این روز در تمام ایران اسلامی باید بزرگ نگه داشته شود ، پانزده خرداد هویت و شناسنامه انقلاب است و به هیچ حزب  و جناحی تعلق نداشته است و بعضا بعضی از احزاب در آن مقطع تاریخ به این حرکت طعنه و آنرا حرکتی کور می دانستند.
وی افزود: یکی از اسناد ساواک چهار هزار نفر شرکت کننده در این حرکت خودجوش را ثبت کرده است و این نشان دهنده این است که این مردم در راه دفاع از اسلام و مرجع تقلید خود چگونه از خود بیخود شده بودند.
حجت الاسلام محمودی با تقدیر از نقش پرستاران در ایام بیماری سخت کرونا اظهار داشت: مشاهده کردیم که پرستاران خانم ما دلسوزتر از مادر برای بیماران کرونایی بودند و در پانزده خرداد سال ۴۲ هم بانوان ورامینی مردها را همراهی کردند و با التماس مردها برگشتند و آنها برای اینکه امام خمینی تنها نباشد  مردها از زیر قرآن رد کردند تا به قتلگاه رژیم شاهنشاهی بروند و این کار بزرگ فقط در صدر اسلام دیده شده است.
امام جمعه موقت ورامین انگیزه قیام کنندگان را فقط دفاع از اسلام و مرجعیت دانست و تصریح کرد: هیچ انگیزه سیاسی مادی و دنیوی در این حرکت نبود بلکه برای دین و مرجعیت بوده است و این در حالی بود که در آن زمان خفقان شدیدی برای اعتراض ها وجود داشت و این افراد با وجود چنین جوی دست به این کار بزرگ زدند.
وی اظهار داشت: پرستاران جهادی در خط مقدم ایستادند، بعضا بی مهری دیدند اما در خط مقدم سلامت ایستادند، ما برای انقلاب خون دادیم شهید دادیم و آسان بدست نیامده که بعضی ها آن را آسان بفروشم،  چرا باید در حوزه اقتصاد سرافکنده مردم باشیم، لیاقت این مردم ایستادن در صف تهیه ارزاق نیست، مردم از گذشته عبرت بگیرند و در انتخاب بدنبال اصلح واقعی باشند.
وی با انتقاد از سرانه درمانی پایین دشت ورامین افزود: این بیمارستان چرا باید بار بیمار چند شهرستان را بر دوش بکشدو در برخی تخصصها دچار کمبود باشیم و لیاقت این مردم این نیست از برخی از مسئولین  گله مند هستیم که چرا میان مردم نیامدید درد را بشنوند و دوا کنید.
محمودی در پایان بیان کرد: پانزده سال محرومیت بخاطر پانزده خرداد در زمان طاغوت را مردم این دیار متحمل شدند که به آن افتخار می کنند اما در زمان انقلاب با این که خدماتی صورت گرفته است  اما راضی کننده برای این مردم که در بزنگاه ها خود را برای این انقلاب ثابت کرده اند نبوده است.

کد خبر 1062965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha