روحیه تحول‌خواهی مهم‌ترین و برجسته‌ترین خصوصیت امام خمینی (ره) بود

حجت‌الاسلام فتاحی روحیه تحول‌خواهی را مهم‌ترین و برجسته‌ترین خصوصیت امام خمینی (ره) عنوان کرد و گفت: امام راحل از نظر روحی یک انسان تحول‌خواه و تحول‌آفرین بود که توانست تحولات زیادی را در حوزه‌های متعدد و عرصه‌های متنوع ایجاد کند.

«حجت‌الاسلام مرتضی فتاحی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، در خصوص ویژگی‌های بارز امام خمینی (ره) اظهار کرد: حرکت امام راحل به نهضت حسینی شباهت داشت و می‌توان گفت که الگوبرداری شده از حرکت امام حسین (ع) بود.

 

مدیر مدرسه علمیه امام جعفر صادق (ع) اندیمشک با بیان اینکه موضوع استقامت به عنوان یکی از ویژگی‌های مهم در حرکت امام حسین (ع) و امام خمینی (ره) بود افزود: اگر امام راحل در مقابل سختی‌ها، فشارها و تبعیدها استقامت نمی‌کرد، این انقلاب اسلامی شکل نمی‌گرفت.

 

وی با اشاره به اینکه امام راحل محور کار و اصول و قواعد مسیر حرکتی خود را در اسلام و مردم خلاصه کرده بود ادامه داد: ایشان بارها تاکید کرد که عظمت و اقتدار اسلام، عظمت و اقتدار مردم است و بر روی مواضع اسلام محکم ایستاده بود تا اسلام ناب محمدی با کمک مردم پیاده شود.

 

حجت‌الاسلام فتاحی با اشاره به اهمیت و تاثیر انتخابات تصریح کرد: رای مردم در انسجام و تقویت و بنیه انقلاب اسلامی اثرگذار است و به همین دلیل امام خمینی (ره) مردم را از کسانی می‌دانست که در صحنه و جامعه موثر هستند.

 

وی روحیه تحول‌خواهی را مهم‌ترین و برجسته‌ترین خصوصیت امام راحل دانست و عنوان کرد: ایشان از نظر روحی یک انسان تحول‌خواه و تحول‌آفرین بود که توانست تحولات زیادی را در حوزه‌های متعدد و عرصه‌های متنوع ایجاد کند.

 

مدیر مدرسه علمیه امام جعفر صادق (ع) اندیمشک به برخی ویژگی‌های فردی و منحصر به فرد امام خمینی (ره) اشاره کرد و یاد آور شد: امام راحل، حکیم، عالم، متدین، با تقوا، ساده‌زیست و اهل قرآن و دعا بود و در اعلام مواضع خود ضمن اجتناب از ملاحظه‌کاری، صراحت و شجاعت داشت.

 

کد خبر 1062966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha