احیای ۱۶۰۰ واحد صنعتی در دستور کار وزارت صمت قرار دارد

رسولیان با اشاره به اینکه امسال نیز به دنبال احیای ۱۶۰۰ واحد صنعتی هستیم، گفت: همچنین امسال ایجاد واحدهای تولیدی صنفی در شهرهای بزرگ مورد تاکید وزارت صمت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «علی رسولیان» امروز(13 خرداد) در ستاد توسعه خاوران با بیان اینکه کرونا و تحریم دو چالش بزرگ بر سر راه صنعت در کشور است، گفت: متاسفانه آمریکا برای ورشکسته شدن اقتصاد ایران تمام توان خود را بکار گرفته است و از طرفی هم کرونا در خیلی از کشورها اقتصاد آنها را با رشد منفی مواجه کرده است.

 

وی با بیان اینکه در همین شرایط کرونایی و تحریم، صنعت ایران در سال قبل 8 درصد رشد داشته است، گفت: سال گذشته ایران در 27 قلم کالا رشدهای بسیار بالایی داشته است به طوری که صنعت لوازم خانگی در ایران دو برابر رشد داشته است.

 

معاون وزیر صمت با بیان اینکه سال قبل بیش از 11 هزار و 600 قرارداد واگذاری زمین برای راه اندازی صنایع داشته ایم، گفت: در این زمینه نیز 140 درصد رشد واگذاری اراضی برای انعقاد قرارداد را داشته ایم و لذا امید است مردم در سال های آینده اثر این واحدها را احساس کنند.

 

رسولیان با بیان اینکه بیش از 75 واحد صنفی در خراسان جنوبی منتظر نصب تجهیزات و ماشین آلات هستند، افزود: احیای واحدهای راکد در دستور کار وزیر قرار دارد به طوری که سال قبل 1555 واحد صنعتی در شهرک های صنعتی ایران احیا شدند و در همین راستا بیش از 27 هزار شغل ایجاد شده است.

 

وی با اشاره به اینکه امسال نیز به دنبال احیای 1600 واحد صنعتی هستیم، گفت: همچنین امسال ایجاد واحدهای تولیدی صنفی در شهرهای بزرگ مورد تاکید وزارت صمت است.

 

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران این را هم گفت که چنانچه کسی در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور زمینی را دریافت کرد و زودتر از موعد مقرر به بهره برداری رساند، 30 درصد در قیمت زمین به او تخفیف تعلق خواهد گرفت.

 

رسولیان با بیان اینکه همچنین برای شرکت های دانش بنیان تخفیف های ویژه ای در شهرک ها و نواحی صنعتی قائل شدیم، افزود: امسال برنامه ریزی شده تا 10 هزار هکتار زمین به شهرک های صنعتی کشور اضافه کنیم.

 

وی همچنین با اشاره به اینکه امسال برای واحدهای کوچک صنعتی که امکان گرفتن زمین و ساخت آن را ندارند، برنامه داریم تا هزار کارگاه در سطح کشور راه اندازی و در اختیار بخش خصوصی قرار دهیم، گفت: از این تعداد 40 مورد در خراسان جنوبی خواهد بود.

 

 

کد خبر 1062973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha