باید مشارکت فعال در انتخابات داشته باشیم

میرغضنفری گفت: اگر قرار است در صحنه‌های جهانی محکم ایستادگی کنیم باید مشارکت فعال در انتخابات داشته باشیم چرا که انتخابات نشانه مقبولیت نظام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، «اسماعیل میرغضنفری» امروز (پنجشنبه، ۱۳ خرداد) در جلسه شورای اداری که به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی در سالن اجتماعات هتل بازنشستگان تامین اجتماعی برگزار شد  مهمترین وظیفه ادارات را پاسخگو بودن آنها دانست و اظهارداشت: ادارات باید با پاسخگویی به ارباب رجوع مشکلات مردم را حل کنند.

 

فرماندار انزلی خواستار نظارت مستمر بر قیمت کالاها در بازار شد و بیان کرد: اداره صنعت، معدن و تجارت باید نظارت ویژه و دقیقی بر قیمت ها داشته باشد به گونه ای نباشد که یک کالا در نقاط مختلف شهر به قیمت های متفاوتی عرضه شود.


وی در خصوص انتخابات پیش رو نیز گفت: ادارات باید از اجرای قانون در زمان انتخابات تمکین کنند و استفاده از امکانات اداری برای تبلیغ داوطلبان خلاف قانون بوده و با متخلف برخورد خواهد شد.


وی در ادامه افزود: اداره برق شهرستان مجاز است با تایید فرمانداری نسبت به قطع برق دستگاه ها، ادارات و نهادهایی که بیش از حد معمول مصرف برق دارند، اقدام کند.


میر غضنفری گفت: شاید مردم از مسئولان گله مند باشند اما دلیل نمی‌شود با اصل و کارکرد نظام مشکل داشته باشند.


وی تصریح کرد: در سطح شهرستان بندر انزلی ۱۰۵ صندوق رای مستقر شده و ۲ هزار نفر نیرو در روند اجرای انتخابات مشارکت دارند. 

 

*تصفیه خانه شرق انزلی ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
«احمد دنیامالی» نیز در این جلسه با اشاره به دو تصفیه خانه شرق و غرب این شهرستان گفت: تصفیه خانه شرق بندرانزلی ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما به جهت اختلاف پیمانکار پس از گذشت چهار سال همچنان به بهره برداری نرسیده و در تصفیه خانه غرب نیز دو حوضچه ایستگاه پمپاژ فعال است.


نماینده مردم انزلی در مجلس در ادامه از جهاد کشاورزی شهرستان خواست برای شبکه آبیاری طرح ارائه دهد و گفت: اگر برای شبکه آبیاری طرح و برنامه ای نداشته باشیم نمی‌توانیم اعتبارات لازم را جذب کنیم. این شهرستان پنج هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد اما برای شبکه آبرسانی آن طرحی ندارد اینکه ما بگوییم کشاورزان مشکلاتشان را به صورت سنتی حل کنند اقدام شایسته ای نیست.


وی اظهار داشت: برای پنج هزار  هکتار اراضی شالیزاری انزلی۲.۷ میلیارد متر مکعب آب نیاز است اما در حال حاضر ۱.۷ میلیارد متر مکعب آب شهرستان تامین شده است . این شهرستان برای مدیریت شرایط موجود به یک میلیارد متر مکعب آب نیاز دارد که امیدواریم با مدیریت خوب بتوانیم از این شرایط سخت و تنش آبی گذر کنیم.


وی در خصوص انتخابات نیز گفت: امسال باید سطح  مشارکت مردم در انتخابات را افزایش دهیم. دشمن سعی دارد با فشار بر افکار عمومی بر مشارکت مردم در انتخابات تاثیر بگذارد ما باید بتوانیم درصد مشارکت را افزایش دهیم.


دنیامالی خاطر نشان ساخت: باید کسانی در صحنه حضور پیدا کنند که بتوانند شهر و روستای خود را بسازند. شهر ما از لحاظ انسجام مدیریتی در استان از بهترین‌هاست است.


*رای مردم امانت و حق الناس است
حجت‌الاسلام «سید عبدالجواد شمس الدین » نیز با تاکید بر لزوم پاسداری از رای مردم گفت: آرای مردم از امانت های مهم در دست مسئولان است که باید از  این امانت و حق الناس پاسداری کرد.


امام جمعه انزلی با اشاره به رفتارهای ناشایستی که گاه در عرصه انتخابات مشاهده می‌شود اظهار کرد: رفتار‌های ناشایستی مانند خرید و فروش آرا در شان نظام اسلامی نیست و خیانت در امانت محسوب می شود.


امام جمعه انزلی گفت: هنگامیکه مردم را برای حضور در انتخابات تشویق می‌کنیم باید آسیب های موجود را رفع کنیم تا مردم در پای صندوق های رای بتوانند به کاندیدای مورد نظر خود رای دهند.


حجت الاسلام شمس الدین افزود: با مدیریت صحیح می توان اعتماد مردم را به نظام اسلامی جلب کرد. در دوره‌های اخیر دستگاه‌های متولی توانستند با تخلفات مقابله کرده و مردم به صورت خودجوش با تخلفاتی نظیر خرید و فروش آراء برخورد کردند.


*ارگانهای حساس نسبت به تجهیز دستگاه‌های خود به برق اضطراری اقدام کنند
«حامد حسن زاده» نیز خواستار همراهی دستگاه‌های اجرایی در مدیریت مصرف برق شد و گفت: از عمده مصرف کنندگان برق این شهرستان می خواهیم در مدیریت مصرفی خود با این اداره همکاری لازم را داشته باشند. زیبنده ادارات شهرستان نیست که از طرف سازمان توانیر برق آنها قطع شود.


رئیس اداره برق انزلی گفت:بنا به دلایلی تمام ارگانهای حساس شهرستان نسبت به تجهیز دستگاه‌های خود به برق اضطراری اقدام کنند. اداره برق آمادگی لازم را دارد که به این ادارات خدمات لازم را ارائه کند.


*یک میلیارد تومان اعتبار  برای اتمام ۱۱ پروژه آب و فاضلاب انزلی نیاز است
«عباس حسنی » نیز در این جلسه اظهار کرد: اداره اب و فاضلاب انزلی ۱۱ پروژه در دست اجرا دارد که برای اتمام آن به یک میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.


رییس  اداره آب و فاضلاب شهرستان بندر انزلی خواستار تسریع در پروژه های در دست اجرا شد و افزود: به دلیل مشکلات مالی و وضعیت اقتصادی کشور به دلیل تحریم ها بسیاری از پروژه‌ها نیمه‌تمام مانده است‌


وی در ادامه به تنش آبی سال زراعی که در بخش کشاورزی با آن روبرو هستیم اشاره کرد و گفت: قطعی مکرر برق به تاسیسات ایستگاههای پمپاژ آب در روستاها خسارت وارد می کند این درحالیست که ما خوشبختانه در تاسیسات داخل شهر (غازیان و انزلی) دستگاه اضطراری، برق مورد نیاز را تامین می کند.


وی خاطرنشان ساخت: با توجه به افزایش قدرت و سهم آب انزلی از تصفیه خانه بزرگ گیلان وضعیت آب از لحاظ افزایش فشار و کیفیت نسبت به سال گذشته بهتر شده است. 

کد خبر 1062993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha