جوانان و رای اولی ها    نسبت به حضور در جامعه احساس وظیفه کنند

امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: جوانان و رای اولی های عزیز باید از همین حالا بیاموزند که نسبت به حضور در جامعه احساس وظیفه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ­های تهران،  همایش رأی اولی‌های شهرستان فیروزکوه با حضور امام جمعه و فرماندار  شهرستان در سالن همایش‌های فرمانداری فیروزکوه برگزار شد.

در این حجت‌الاسلام حسن حیدری امام جمعه شهرستان فیروزکوه با تسلیت رحلت امام خمینی (ره) و شهادت امام صادق (ع) و گرامیداشت قیام پانزده خرداد گفت: امام راحل (ره) در سال ۴۲ وقتی دید که حکومت پهلوی حکومتی وابسته و تحت نفوذ بیگانگان است دست به قیام زد، نمونه بارز این وابستگی، قانون "کاپیتولاسیون" بود که بر اساس آن حتی حیوان بیگانگان در کشور ما مصونیت داشت.
حجت الاسلام حیدری افزود: پیروزی در انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس، مرهون مجاهدت جوانان عزیز ما بود و هرجا جوانان ما به صحنه آمدند کشور پیشرفت کرد؛ در روایات داریم که بیشتر یاران امام زمان (عج) جوانان هستند؛ همچنین در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، مقام معظم رهبری امید اصلی را جوانان می‌دانند.
وی در خصوص ویژگی های دولت در نظام اسلامی اظهار داشت: دولت باید تحول آفرین و تحول خواه باشد، حقیقت انتخابات این است که مردم ما در عرصه اجرای قانون مردم حضور داشته و سرنوشت کشور را به دست دولتی منتخب می‌دهند؛ لذا مردم نماینده‌­ای را انتخاب می‌کنند که از طرف آنها در عرصه‌های مختلف شرکت داشته باشد، انتخابات در حقیقت تجلی مشارکت مردم است.
امام جمعه فیروزکوه یادآور شد: شرکت در انتخابات هم حق مردم است هم وظیفه، ما نسبت به جامعه وظیفه داریم، جوانان و رای اولی های عزیز باید از همین حالا بیاموزند که نسبت به حضور در جامعه احساس وظیفه کنند و همچنین تلاش کنیم این وظیفه را به درستی انجام دهیم، بزرگترین امانت، مسئولیت است و بنا بر آموزۀ قرآن، باید تلاش کنیم این امانت را به اهلش بسپریم.
حجت الاسلام حیدری در پاسخ به این ادعا که گفته می‌شود ما چه شرکت کنیم چه نکنیم، تفاوتی ندارد گفت: حضور پر رنگ در انتخابات باعث می‌شود اقتدار کشور در جهان زیاد شده و امنیت بیشتر شود.

 

کد خبر 1063077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha