عمل به سیره و روش قیام  ۱۵خرداد برای مردم دشت ورامین  پس از انقلاب نیز تکرار شد

نماینده مردم ورامین،قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی گفت: عمل به سیره و درسهای قیام ۱۵خرداد برای مردم دشت ورامین فراموش نشده است و آن را پس از انقلاب نیز تکرار کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ­های تهران، آیین گلباران قتلگاه شهدای 15خرداد در پل تاریخی باقرآباد با حضور مسئولان شهرستان های قرچک و ورامین صورت گرفت.


در این مراسم حسین نوش آبادی نماینده مردم دیار 15خرداد در مجلس شورای اسلامی گفت: ما امروزادای احترام  داریم به پیشگاه شهدای عزیزی که در همین منطقه مظلومانه به شهادت رسیدند، این مکان مقدس است مبدا نهضت اسلامی از اینجا آغاز شد و در اینجا باید با این شهدا پیمان دوباره ببندیم که راه و سیره عملی شما را ادامه خواهیم داد.
وی افزود: اینجا میعادگاه ایثار و از خودگذشتگی مردم منطقه دشت ورامین در سال 42 شد، این مردم برای آزادی مرجع و امام خود پیمان بستند که برای رهایی ایشان از بند طاغوت زمان بدون هیچ هراسی ازاسلحه و تانک وارد مسیری شوند که هرگز برگشتی نداشت و بدانیم که اگر این انبوه جمعیت از این گلوگاه عبور می کردند قطعا در تهران می توانستند حماسه ای بی بدیل را رقم بزنند.
نوش آبادی در خصوص ابعاد تاریک این جنایت ددمنشانه توسط عوامل شاه مزدور نیز بیان کرد: در آن روز تاریخی دژخیمان شاه حتی از جنازه ها و ابدان مطهر شهدا و مجروحین نیز واهمه داشت و به همین خاطر تعداد زیاد شهدا و مجروحان را بصورت گمنام به تهران بردند تا این جنایت برای همگان روشن نشود.
نماینده مردم شهرستان های ورامین قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی مردم این دیار را همیشه عاشق امام و رهبر خود توصیف کرد و تصریح کرد: مجموعه صفات مردم این منطقه در کلام رهبری معظم به عشق، ایمان و اراده تعبیر شده است و ادامه و تکرار تاریخ قیام خونین 15خرداد را ما حتی پس از انقلاب و در ادوار مختلف خصوصا فتنه سال 88 مشاهده کردیم که باز هم مردم این دیار به حمایت از نظام و رهبری  با پای پیاده به مقابل بیت رهبری معظم رفتند و به نوعی تاریخ 15خرداد را تکرار نمودند.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: مردم ما باید با این مفاهیم شهید و شهادت بیش از پیش آشنا شوند مقام معظم رهبری این سرزمین را منطقه پاکان می دانند و مسئولین شهرستانی در دشت ورامین باید خدمت در این دیار توفیق و موهبتی برای خود بدانند.

کد خبر 1063133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha