اولین ویژگی امام خمینی (ره) خدامحوری و دین محوری بود 

حجت الاسلام اکبر افشارمنش گفت: اولین ویژگی حضرت امام خمینی (ره) خدامحوری و دین محوری ایشان بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، ظهر امروز ۱۴ خرداد حجت الاسلام «اکبر افشارمنش» در خطبه های نماز جمعه کهنوج، ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و تسلیت شهادت امام جعفر صادق (ع) به ابعادی از زندگی آن حضرت پرداخت و گفت: امام صادق (ع) شخصیتی است که دشمنان زبان به مدح و ثنایش گشوده اند انس بن مالک رئیس فرقه مالکی اهل سنت نقل می کند هیچ کس افضل از آن حضرت به لحاظ علم  تقوی و عبادت نیست و هر کس با امام صادق  (ع) ملاقات می کرد، ایشان را در یا حالت روزه، عبادت و یا در حالت قرائت قرآن کریم می دید.


امام جمعه کهنوج با بیان این مطلب که مقتضیات زمان امام صادق (ع) با زمان سیدالشهدا (ع) تفاوت بسیاری داشت، ابراز کرد: در زمان سیدالشهدا (ع) تنها راه، مبارزه با دستگاه ظلم و ستم یزید و جنگ و جهاد بود اما در زمان امام صادق (ع) از طریق ارتباطی که با کشورهای مختلف برقرار شده بود و از سوی دیگر فرقه‌های مختلف شبهه های فرهنگی را به اسلام وارد کرده و مسائل اسلامی را زیر سوال بردند و خلفا نیز برای حفظ قدرت خود به این شبهات دامن می زدند بنابراین آن حضرت با جهاد فرهنگی به دنبال تربیت شاگردان و تشکیل حوزه علمیه بود.


وی بیان کرد: به نقل از یک مورخ مسلمان که می گوید؛ در این زمان جنگ و لشکر کشی متوجه فتح دروازه های فرهنگی شده بود و امام صادق (ع) در این جبهه مشغول جنگ و جهاد شدند.


حجت الاسلام افشارمنش اظهار کرد: دوران امام صادق (ع) در بعد علمی و فرهنگی مصادف با معضلاتی همچون شیوع اندیشه های وارداتی، گسترش تعاملات میان ادیان با توجه به گسترش سرزمینی جهان اسلام، شکل گیری انواع مذاهب اسلامی، گسترش گرایش های انحرافی، تغییر سبک زندگی مسلمانان و همچنین انتقال حکومت از بنی امیه و بنی مروان به بنی عباس بود.


خطیب جمعه کهنوج با اشاره به گوشه ای از اقدامات امام صادق(ع)، عنوان کرد: مقابله با بدعت های نادرست در جلوگیری از نقل حدیث، ارائه فکر درست در توحید و خداشناسی، مقابله استدلالی با اندیشه های وارداتی و گسترش تعاملات میان ادیان و پایه ریزی فقه جامع و کامل از جمله اقدامات آن حضرت بود.


وی به گوشه‌ای از سیره امام صادق (ع) در بُعد عبادی، اشاره کرد و افزود: آن حضرت فرمودند؛ کسی که نماز را سبک بشمارد و نزدیک‌ترین افراد به من باشد شفاعت ما اهل بیت به آن نمی رسد زیرا نماز ستون دین است اگر خراب شد خیمه و ساختمان دین به هم می‌ریزد.


حجت الاسلام افشارمنش با اشاره به سریه اجتماعی امام صادق (ع)، خاطرنشان کرد: آن حضرت همواره ظاهری مرتب داشته و لباس سفید را بسیار دوست داشت و در سیره سیاسی نیز همواره با حاکمان ظالم به مبارزه می پرداخت.


امام جمعه کهنوج با اشاره به مناسبت های پیش رو، عنوان کرد: اولین مناسبت همزمان است با 14 خرداد سی و دومین سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی و فردا همزمان است با سالروز قیام 15 خرد اد که این وقایع را تسلیت عرض می کنم.


وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بنیان گذار جمهوری اسلامی و شهدای 15 خرداد، تاکید کرد: از بزرگترین دستاوردهای امام راحل ایجاد انقلاب در کشور ایران بود انقلابی که به دست مبارک حضرت امام به وقوع پیوست انقلابی بی نظیر و غیر قابل قیاس با سایر انقلاب ها است.


حجت الاسلام افشارمنش در خاتمه، گفت: اولین ویژگی حضرت امام خمینی (ره) خدامحوری و دین محوری ایشان بود.

کد خبر 1063235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha