دستگاه های نظارتی با  هتک حرمت به آبروی افراد برخورد کنند

امام جمعه شهرستان فیروزکوه در خطبه های نماز جمعه گفت: دستگاه های نظارتی با هتک حرمت به آبروی افراد برخورد کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ­های تهران، حجت الاسلام حسن حیدری امام جمعه شهرستان فیروزکوه، در خطبه‌های نماز عبادی-سیاسی جمعه این هفته با توصیه نمازگزاران به تقوای الهی گفت: تقوا مهم‌ترین توصیه انبیا و اولیای الهی است؛ تقوا کلید بهشت است، رمز سعادت انسان در دنیا و آخرت در رعایت تقوا و بندگی خداوند است.

وی در ادامه افزود: یکی از مهم‌ترین نکاتی که در بحث تقوا باید انسات رعایت کند کنترل زبان است؛ در روایات داریم بیشترین افرادی که جهنمی می‌شوند جهنمیِ زبانِ خود هستند؛ جِرم زبان کم و کوچک است اما گناهان زیادی از زبان انسان صادر می‌شود لذا باید بسیار مراقبت کرد.

حیدری با بیان اینکه یکی از گناهان مهمی که توسط زبان انسان انجام می‌شود آبرو ریختن است، خاطر نشان کرد: آیا با شنیدن می‌توان درباره دیگران قضاوت کرد؟ بسیار باید هراس داشت؛ امام صادق (ع) فرمودند حرمت مؤمن از کعبه بالاتر است؛ شما می‌توانید کعبه را تخریب و ویران کنید؟ نمی‌توانید، حرمت مؤمن بالاتر از کعبه است؛ چطور به راحتی آبروی برادر مؤمن خود را بدون دلیل و سند می‌ریزید.

امام جمعه شهرستان فیروزکوه ادامه داد: حتی دلیل و سند هم وجود داشته باشد، حق نداریم آبروی برادر مؤمن خود را بریزیم؛ آبرو ریختن یک گناه نابخشودنی است؛ همگی شنیدیم که حق الناس اهمیت دارد، فرمود کسی که شهید می‌شود، با ریخته شدن اولین قطره خون از وی خداوند همه گناهان او را می بخشد اما روایت فرمود مگر حق الناس بر گردن وی باشد.

وی اذعان داشت: اگر مال و حق کسی را ضایع کنید قابل جبران است، اما آب ریخته شده قابل جبران نیست؛ اگر آبروی کسی را ببریم مگر می‌شود جبران کرد؟ لذا عالم زاده می‌گوید به پدرم که عالم بزرگی بود گفتم نصیحتی مرا کنید؟ می‌گوید پدرم سر خود را پایین انداخت و بعد از لحظاتی رو به من گفت پسرم آبروی کسی را مریز.

خطیب جمعه شهرستان فیروزکوه بیان کرد: اگر بدانیم آبرو ریختن چقدر گناه بزرگی تن به لرزه در می‌آید؛ مگر می‌توان آبروی ریخته را جبران کرد؟ امروز هم فضای مجازی آمده و یک فضای رها است که به راحتی آبروی افراد ریخته می‌شود؛ حتی اگر سندی از گناه کسی دارید مگر وظیفه دارید آبرو مردم را بریزید؟ چون جناح و خط کسی با ما سازگار نیست دلیل بر آبرو ریختن از مردم نیست.

وی افزود: رسول خدا فرمودند دنبال لغزش‌های مؤمنین نباشید، کسی دنبال لغزش برادر مؤمن خود باشد خدا هم دنبال لغزش اوست؛ جناح او فرق می‌کند مسلمانان و شیعه امیرالمومنین (ع) است، به چه حقی آبروی او را می بریم؟ گمان می‌کنیم مشروب خواران، نماز نخوان ها، روزه خواران را به جهنم می‌برند، به والله این چنین نیست؛ درصد زیادی از جهنمی‌ها جهنمیِ زبان هستند؛ در صف اول نماز جماعت و هیئت و عبادت هستند و عیب برادر مؤمن خود را می‌برد.

خطیب جمعه فیروزکوه عنوا ن داشت: دستگاه‌های نظارتی و اطلاعاتی وظیفه خاص خود را دارند و قرار نیست آبروی کسی را ببرند؛ قاعدتاً باید دستگاه‌های نظارتی مراقب باشند و اطلاعات غلط ارائه ندهند؛ گناه زبان و آبرو ریختن قابل جبران نیست؛ برای جناح بازی که بیشتر بر پایه تمایلات نفسانی است تا انقلابی آبروی کسی را نریزیم.

کد خبر 1063242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha