حضور ۶ تیم ارزیاب در بخش صالح آباد/ منازل روستایی صالح آباد دچار ترک خوردگی شده است

قیصربیگی با بیان اینکه ۶ تیم ارزیاب به بخش صالح آباد از توابع شهرستان مهران اعزام شده است، گفت: تا کنون هیچ گونه خسارت جانی در پی زلزله صبح امروز گزارش نشده و برخی از منازل روستایی صالح آباد دچار ترک خوردگی دیوار شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری ایلام در  نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران این استان اظهار کرد: در حال حاضر تیم های امدادی به دستور استاندار ایلام و بنا بر مصوبه ستاد بحران استان، تا ۷۲ ساعت آینده در حالت آماده باش قرار دارند.

 

«آیت قیصربیگی» با اشاره به اینکه گروه های امدادی و خدماتی چون جمعیت هلال احمر و اورژانس به منطقه و کانون اصلی زلزله صالح آباد اعزام شده اند، تصریح کرد: در پی وقوع زمین لرزه ای با قدرت ۵.۲ ریشتر در مقیاس امواج درونی زمین در منطقه صالح آباد، از همان ابتدای وقوع این زمین لرزه، ستاد بحران استان تشکیل جلسه داده و تیم های ارزیاب به منطقه اعزام شده اند.

 

وی یادآور شد: شدت این زمین لرزه به گونه ای بود که در مناطق و شهرهای اطراف صالح آباد به ویژه شهر مهران و ایلام و چوار به شدت احساس شد و در این خصوص نیز ستاد مدیریت بحران در این شهرستان ها با مدیریت فرمانداران تشکییل شده و بررسی های لازم از خسارت های احتمالی انجام شد که در این بررسی ها  تا کنون هیچ گونه خسارت جانی گزارش نشده است.

 

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری ایلام با بیان اینکه برخی مناطق روستایی صالح آباد از توابع شهرستان دچار خسارت های جزیی چون ترک خوردگی منازل شدند، گفت: در حال حاضر نیز ۶ تیم ارزیاب به بخش صالح آباد از توابع شهرستان مهران برای بررسی بیشتر وضعیت مناطق درگیر زلزله مستقر شده اند.

 

قیصربیگی با تاکید بر اینکه  از مردم و ساکنان مناطقی که در نزدیکی کانون زلزله قرار دارند درخواست می شود ضمن حفظ خونسردی خود، طی ساعات آینده در فضاهای باز باشند، افزود: بعد از وقع زمین لرزه صبح امروز با قدرت ۵.۲ ریشتر، تا کنون ۵ لرزه دیگر در صالح آباد گزارش شده که بزرگترین آنها ۳.۵ ریشتر بوده است.

 

گفتنی است زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۲ ریشتر صبح امروز در ساعت ۹ و ۲۴ دقیقه صبح امروز در  ۲۰ کیلومتری شهر ایلام و  در عمق ۹ کیلومتری زمین رخ، بخش صالح آباد از توابع شهرستان مهران را لرزاند.

کد خبر 1063501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha