آمده ایم شرایط زیست را در ایران تغییر دهیم

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در نخستین بدون تعارف انتخاباتی تاکید کرد: آمده ایم شرایط زیست را در ایران تغییر دهیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان، امیرحسین قاضی زاده هاشمی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در نخستین بدون تعارف انتخاباتی تاکید کرد: آمده ایم شرایط زیست را در ایران تغییر دهیم. مشروح گفتگوی بدون تعارف باسیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی به این شرح است:

مجری: با آخرین قسمت از برنامه بدون تعارف با نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری در خدمت شما هستیم و براساس جدول قرعه کشی برنامه‌ها در این قسمت گفتگو می‌کنیم با جناب آقای دکتر سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی.
مجری: آقای دکتر سلام، ممنون که فرصت گذاشتید.
قاضی زاده هاشمی: در خدمتتان هستم.
مجری: چقدر از سنگینی بار ریاست جمهوری آگاه هستید؟
قاضی زاده هاشمی: ۲۰ سال سابقه کار اجرایی داریم و ۱۳ سال است مجلس هستم و کسی که فکر کند این کار آسانی است و به راحتی می‌تواند، بدون کمک بقیه، بدون کمک مردم حل و فصل کند، به نظرم خوب نفهمیده است چه مسئولیتی به دوشش گذاشته می‌شود.
مجری: چطور به جمع بندی رسیدید که ورود کنید به این عرصه؟
قاضی زاده هاشمی: معتقدیم که عوض کردن مدیران مسئله را حل نمی‌کند اینکه مثلاً ریش دار‌ها بیایند، بی ریش‌ها بروند، یقه سه سانتی‌ها بیایند مثلاً یقه معمولی‌ها بروند، مشکل سر این که اصولگرا باشد اصلاح طلب باشد، این‌ها نیست واقعاً، مسئله نهادی است و نهاد در سطح برنامه نه، که بگوییم باز هر دولتی چند برنامه ممکن است داشته باشد مشکل رویکردی، ما باید یک دگردیسی اتفاق بیفتد، ما نیاز به انقلاب در ساز و کار اداری در کشور داریم ما مدل حکمرانی را باید اصلاح کنیم.

قاضی زاده هاشمی در بدون تعارف؛ آمده ایم شرایط زیست را در ایران تغییر دهیم
مجری: می‌پرسیم که بینی و بین الله برای همه مشکلات کشور برنامه دارید؟
قاضی زاده هاشمی: ما برای همه مشکلات کشور یک نظام تحولی طراحی کرده ایم برای همه مشکلات کشور طراحی راهبردی داریم، اما برای ۱۹ موضوع کشور اقدام و پروژه داریم.
مجری: آقای دکتر چقدر آماده اید؟ به قولی فردا نمی‌گویید نشد، نگذاشتند کار کنیم؟
قاضی زاده هاشمی: فکر می‌کنم آماده‌ترین فرد حاضر در عرصه انتخابات کشور باشم، نه من، چون من یک نفر نیستم من نماد و نماینده طرز تفکرم.
مجری: فردا نمی‌گویید نشد کار کنم؟
قاضی زاده هاشمی: ما طراحی مان براساس اختیارات قانون اساسی است یعنی ما دقیقاً نشسته ایم روی قانون، من مرد قانون هستم، اصلاً من آمده ام که قوانین خوب تصویب شده را اجرا کنم به عبارت بهتر.
مجری: قبل از این هم هر کس مسئولیت داشته این اختیارات را داشته، برنامه داشته، کارشناس داشته، اما خیلی از مشکلات را نتوانسته است؛ حل کند؟
قاضی زاده هاشمی: این ناشی از ناتوانی و بی عرضگی شان است مردم باید به نظر من به جای اینکه به شعار‌ها توجه کنند به باور‌ها توجه کنند، یعنی باید ببینیم آدم در آن جا‌هایی که قرار گرفته بر اساس وظایفی که داشته، اختیاراتی که داشته توانسته است از آن به خوبی استفاده کند و اعمال کند یا نه.
مجری: چقدر از اوضاع مردم و سختی زندگی‌ها خبر دارید؟
قاضی زاده هاشمی: ما هم زندگی مان معمولی است مثل بقیه، از همین بازار خرید می‌کنیم، رفت و آمدمان، آدمی نبودیم که در یک بسته‌ای باشیم جدا از بقیه، خودم، خانواده ام و گرانی‌ها و قیمت‌ها و هزینه حمل و نقل و همه این‌ها را به خوبی آدم لمس می‌کند.
مجری: جای مردم بودید به شعار‌ها و وعده‌ها اعتماد می‌کردید؟
قاضی زاده هاشمی: دقت می‌کردم، به شعار‌ها به راحتی براساس آن چیزی که گفته شده بود توجه نمی‌کردم، چون شعار‌های زیادی داده شده و عمل نشده است، مردم احساس خیانت می‌کنند، چرا ناامیدند، احساس خیانت می‌کنند به خاطر اینکه به آن شعار‌هایی که دادید عمل نکردید؛ به همین خاطر با صندوق قهر کردند، به همین خاطر مرددند برای این که رأی دهند، چون یک عده‌ای آمده اند به شما گفتند مشکلاتی که می‌کشیم تقصیر رأی شماست، یک عده‌ای هم این جوری فکر می‌کنند که ما رأی بدهیم و رأی ندهیم قرار نیست که چیزی عوض شود قرار است همین مشکلات مزمن بماند.
مجری: به شعار و وعده شما چه اعتمادی بکنند؟
قاضی زاده هاشمی: نگاه کنند که عقبه اش چیست، فقط به شعارم نگاه نکنند به پیوست کارشناسی اش توجه کنند، ولی نیامده ایم که یکسری وعده بدهیم، آمده ایم بگوییم این وعده ماست این جوری به آن می‌رسیم، کارشناسان موافقان و مخالفان بگویند عیب آن کجاست.
می‌شود یا نمی‌شود.

قاضی زاده هاشمی در بدون تعارف؛ آمده ایم شرایط زیست را در ایران تغییر دهیم
مجری: چند درصد از مشکلات کشور را مربوط به تحریم می‌دانید؟
قاضی زاده هاشمی: تحریم‌ها در مشکلات کشور مؤثر است تأثیرش هم جدی است. اما اصلاح نظام بانکی ما ربطی به تحریم دارد؟ سیاست‌های پولی ما ربطی به تحریم دارد؟ آموزش و پرورش ما، فرهنگ کارآفرینی ما ربطی به تحریم دارد؟ این‌ها را ما باید درست کنیم بعد که این‌ها را درست کردیم نه اینکه آن‌ها را ول کنیم، حرف من این نیست بالاخره نظام تصمیم گرفته مسئله تحریم‌ها را حل کند، هر دولتی هم که روی کار بیاید محکم و استوار باید دنبالش برود و ما قطعاً بهتر از بقیه می‌توانیم تحریم‌ها را حل کنیم.
مجری: اگر رأی نیاورید چقدر متعهد به تمکین از قانون هستید؟
قاضی زاده هاشمی: من قبلاً تجربه رأی نیاوردن دارم، من پنج دوره مجلس کاندیدا شدم بار اول رأی نیاوردم بنابراین من متعهد به قانون بودم الان هم همین طور.
مجری: اگر اجازه دهید یکی دو تا سوال مربوط به شخص خود شما می‌پرسم. گفته بودید که وقتی رئیس جمهور شدم صندوق رفاه جوانان را تشکیل و ۵۰۰ میلیون تومان به هر زوج وام می‌دهیم برای ازدواج، مسکن و اشتغال، این تیتر قشنگی است یا واقعاً قابل اجراست آقای دکتر؟
قاضی زاده هاشمی: البته راستش را بخواهید محاسبات ما ۷۰۰ میلیون تومان را نشان می‌داد، ما ۲۰۰ میلیون تومان هم کمتر گفتیم اگر می‌خواستم واقعاً بگویم چقدر می‌دهم باید می‌گفتم ۷۰۰ میلیون تومان، ولی ۵۰۰ میلیون تومان ما اعتبار و وام مجموعه این دو تا در اختیار زوج می‌گذاریم.
مجری: منبعش کجاست؟
قاضی زاده هاشمی: منبعش از منابعی که در بودجه ما دیدیم امسال می‌دانید که ما وام ازدواج ۲۰۰ میلیون تومان می‌دهیم.
مجری: می‌گویند که کشور با مشکل کسری بودجه روبرو است؟
قاضی زاده هاشمی: مکانیزم ما هدایت نقدینگی است، طراحی که ما کرده ایم، مکانیزم هدایت نقدینگی است و جلوگیری از رانت به نفع یک عده خاص، شما می‌دانید که ۶۷ درصد وام‌های بانکی را دهک اول دارند دریافت می‌کند، ما یک صندوق هدایت نقدینگی درست کرده ایم، جلوی رانت‌ها را می‌گیریم به عبارت بهتر بازتوزیع می‌کنیم و روش توزیع نقدینگی را تغییر می‌دهیم.
مجری: پس این طور آمار ازدواج بالا می‌رود.
قاضی زاده هاشمی: فکر می‌کنیم سه برابر می‌شود.
مجری: موضوع بعدی اظهار نظر شما درباره بورس، گفتید با یک دستور از طریق رئیس جمهور مشکل بورس را در سه روز می‌توانیم حل کنیم؟
قاضی زاده هاشمی: باز این تیتر مناسبی از حرف من نیست، من عرض کردم در طی یک سال گذشته من درگیر قضیه بورس بودم، ۱۳۰ هزار میلیارد تومان توسط ۲۰۰ کد بورسی با تخلفاتی از بازار سرمایه خارج شده برای این که دولت دلش می‌خواست کسری بودجه اش را از این محل تأمین کند، من دولت حق ندارم برای این که مشکل خودم را حل کنم بیایم مشکل نرخ ارز را حل کنم مردم را بدبخت کنم، شرکت‌هایی هستند که در اختیار دولت هستند ما این را به بازار سرمایه برمی گردانیم تا اعتماد به بازار برگردد.
مجری: اینکه گفته بودید سه روزه حل می‌کنم؟
قاضی زاده هاشمی: سه روز می‌شود.

قاضی زاده هاشمی در بدون تعارف؛ آمده ایم شرایط زیست را در ایران تغییر دهیم
مجری: در سوالاتی که مردم خواستند مطرح کنیم گفتند از نامزد‌ها بپرسید در خصوص فرزندانشان، شغلشان، محل زندگی شان اگر مایل هستید پاسخ بدهید؟
قاضی زاده هاشمی: من دو تا فرزند دارم، دخترم دانشجوی سال یک دانشگاه است، پسرم هم کلاس هشتم است، دخترم دانشگاه شریف درس می‌خواند و خیلی رتبه اش هم خوب شد و بچه درس خوانی هست و فکر می‌کنم همین جا درسش را می‌خواند، پسرم هم همین طور.
مجری: خیلی ممنون آقای دکتر، ما پایان برنامه از نامزد‌ها می‌خواهیم که بدون تعارف‌ترین جمله شان را خطاب به ملت بزرگ ایران بگویند.
قاضی زاده هاشمی: آمده ایم که شرایط زیست را در ایران تغییر بدهیم برای ساخت ایران جدید، دولت مردم، شعارش این است ثبات آرامش با دولت مردم، ثبات آرامش با دولت سلام که سلام می‌کند به مردم ایران، سلام می‌کند به آینده برای ساخت ایران جدید.
مجری: خیلی ممنونم از شما. اما ما در این شب‌ها با هر هفت نامزد محترم انتخابات ریاست جمهوری گفتگو کردیم و امیدواریم به سهم اندک خودمان به تصمیم گیری شما مردم عزیز کمک کرده باشیم امیدواریم هر چه خیر است برای کشورمان و ملت مان اتفاق بیفتد. ممنون که ما را همراهی کردید.

کد خبر 1063528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha