دانش آموزان نابینا باید در اولویت تزریق واکسن کرونا قرار گیرند

وارثی گفت: دانش آموزان نابینا برای حضور در کلاس مجازی و رعایت دستورالعمل‌ های بهداشتی مقابله با کرونا با مشکلات زیادی مواجه هستند و باید در اولویت تزریق واکسن قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین، «علیرضا وارثی» بیان کرد: با توجه به شرایط ایجاد شده بر اثر شیوع ویروس کرونا در سطح جامعه جهانی، مشکلات و مسائل زیادی برای همه افراد به وجود آمده و هر فردی با توجه به شرایط جسمی و روحی خود به نوعی با این چالش درگیر شده است و برای رفع آن تلاش می کند.

 

مدیر کل بهزیستی استان قزوین افزود: هر کشوری در این زمینه با توجه به زیرساخت های خود در زمینه فناوری و هوشمندسازی توانسته است با مشکل کنار آمده و خدمات بهتری به طیف های مختلف جامعه ارائه کند.

 

وی عنوان کرد: توانخواهان با معلولیت بینایی بیشترین نیازمندی را به هوشمندسازی در زمینه تحصیل دارند که در ایران با توجه به فراهم نبودن کامل زیرساخت های فناوری، مشکلاتی برای نابینایان برای ادامه تحصیل به وجود آمده است.

 

وارثی توضیح داد: در برخی از روستاهای استان یا شهرستان ها آنتن دهی شبکه اینترنت و موبایل بسیار ضعیف بوده و در کنار آن با توجه شرایط اقتصادی، خرید گوشی های هوشمند گران قیمت برای اکثر خانواده ها دشوار است.

 

وی اعلام کرد: هنوز نرم افزاری که بتواند در زمینه تحصیلی به افراد نابینا کمک کند در کشور وجود ندارد یا قیمت آن بسیار گران است که این مهم مشکلات آموزشی نابینایان را افزایش داده است.

 

مدیر کل بهزیستی استان قزوین یادآور شد: افراد نابینا با توجه به شرایط خاص در اکثر مواقع در رعایت دستورالعمل های بهداشتی با مشکل مواجه هستند از این رو، برای پیشگیری از ابتلا به بیماری، این افراد باید در اولویت تزریق واکسن قرار گیرند.

 

کد خبر 1063542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha