مدیریت مصرف آب در جهرم ضروری است

شیروانی گفت: با توجه به ورود به فصل گرما از شهروندان جهرمی درخواست می شود مصرف آب را مدیریت کنند تا شرایط بهره‌ مندی از این نعمت برای همه فراهم شود.

«اسماعیل شیروانی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با تاکید بر اینکه افزایش حساسیت ‌ها در شست و شو‌ به علت شیوع بیماری کرونا، مصرف آب را به شکل قابل ملاحظه‌ ای افزایش داده است، گفت: با توجه به کاهش بارندگی‌ ها و خشکسالی به ویژه در جهرم که به صورت طبیعی همواره با کمبود آب مواجه بوده است و با شروع تابستان زنگ تنش آب به صدا درآمده و مدیریت مصرف آب باید مورد توجه قرار بگیرد.    

 

رئیس اداره آبفا جهرم با اشاره به اینکه از شهروندان خواستار کاهش ۱۰ درصدی میزان مصرف آب برای گذر از تابستان سخت و طاقت فرسا در سال ۱۴۰۰ هستیم، افزود:  رعایت الگوی مصرف در همه بخش‌ ها ضروری است.

 

وی با تاکید بر اینکه گذر از بحران کم ‌آبی نیازمند عزم جدی و مدیریت جهادی است، عنوان کرد: افزایش مصرف آب با ورود کولر‌های آبی تشدید می ‌شود و این نگرانی ‌ها را برای تأمین آب 2 چندان می ‌کند.

 

به گفته شیروانی، نظارت بر کارکرد کولر‌های آبی شامل نصب سایبان، بررسی و کنترل نشت آب، کاهش ساعت استفاده در شبانه ‌روز و ساعات خنک، تا حدود ۳۰ درصد به کاهش مصرف آب می ‌انجامد.

 

رئیس اداره آبفا جهرم در پایان گفت: با توجه به شیوع کرونا و ورود به فصل گرما از شهروندان درخواست می شود مصرف آب را مدیریت کنند تا شرایط بهره‌ مندی از این نعمت برای همه فراهم شود.

کد خبر 1063574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha