حضور در انتخابات واجب شرعی است

آیت الله حسینی با بیان اینکه شرکت در انتخابات واجب شرعی است گفت: باید فردی را انتخاب کنیم که از همه اصلح‌تر باشد، با تقوا و با ایمان باشد و عدالت را در دستور کار قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از لنگرود، آیت الله «سیدرضا حسینی مازندرانی» شب گذشته در جمع روحانیون لنگرود با بیان اینکه سی و دو سال از سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) گذشت و مردم همواره محبتی به امام (ره) داشتند و دارند تا جایی که در سالگرد ارتحالشان با پای پیاده از شهرهای مختلف به حرم امام راحل می‌روند گفت: امام خمینی (ره)، هدف، نیت و جهادش برای اسلام و زنده نگه‌داشتن اسلام بود.

 

این استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان اینکه امام خمینی (ره)، رهبر مسلمانان در تمام دنیا بود و دنیا را زنده و انقلابی کرد افزود: ایران اسلامی در دستان آمریکا و دشمنان بود اما به برکت امام (ره) و اخلاص ایشان، دشمنان از این مملکت رفتند. اگر امام اخلاص نداشت، این انقلاب به وجود نمی‌آمد و امام خودش را فدای انقلاب کرد.

 

وی تاکید کرد: هدف و نیت امام خمینی(ره) رضای خدا بود، به همین دلیل عظمت و عزت پیدا کرده است.

 

حسینی با بیان اینکه امام راحل با اقدامات خود موجب شد، روحانیت منزلت خاص یافته و انقلاب، مردم و اسلام عظمت پیدا کند تصریح کرد: یک روحانی باید همه مسائل را رعایت کند. امروز مردم در این لباس از ما توقع دارند، لذا باید خیلی مراقب باشیم. روحانیون باید همواره تقوای الهی داشته باشند.

 

وی در ادامه به انتخابات پیش رو و اهمیت حضور حداکثری مردم اشاره و بیان کرد: مشکلات زیاد است. ویروس کرونا، تمام دنیا را گرفتار کرده است، در ایران مخصوصا، همه گرفتار هستند. باید کسی را انتخاب کنیم که به فکر مردم باشد. 

 

این استاد حوزه علمیه تاکید کرد: باید فردی را انتخاب کنیم که از همه اصلح‌تر باشد، با تقوا و با ایمان باشد و عدالت را در دستور کار قرار دهد.

 

وی با بیان اینکه مردم ایران مردمی خوب هستند اما متاسفانه برخی از روسای ما خوب عمل نکردند، فرمایشات مقام معظم رهبری را در مورد انتخاب اصلح بر مولفه "ایمان و تقوا" مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: یکی از نشانه‌های افراد مومن ایمان است، اینقدر به فکر مال دنیا و جمع کردن نباشید، کجا می‌خواهید ببرید؟ این باغ‌ها، ویلاها و خانه‌ها کجا هستند؟!

 

حسینی با اشاره به حساسیت این دوره از انتخابات ریاست جمهوری با توجه به هجمه‌های دشمن در بی‌رونق نشان دادن آن، ادامه داد: در حال حاضر در شرایطی قرار داریم که دشمنان علیه ما تبلیغات می‌کنند و رهبر معظم انقلاب هم فرمودند:« اگر آرا بیشتر باشد، رئیس‌جمهور عزت پیدا خواهد کرد.» من و شما شرعا مسئول هستیم.

 

وی اضافه کرد: اگر در انتخابات شرکت نکنید، شهدا و رهبر انقلاب از شما ناراضی خواهند بود. تحت تاثیر دشمنان و آمریکا قرار نگیرد، آمریکا دشمن ماست، آمریکا ما را رها نخواهد کرد و شیطان بزرگ است.

 

این استاد اخلاق حوزه‌های علمیه کشور متذکر شد: در این شرایطی که دشمن تبلیغات علیه نظام و رهبری می‌کند، باید فکر کنیم که به چه کسی رای بدهیم که دلسوز مردم، رهبری و کشور باشد.

 

وی خاطرنشان ساخت: بسیاری از مردم می‌گویند ما در انتخابات شرکت نمی‌کنیم، اما باید بدانید مسئله اصلی، مسئله نظام، اسلام و کشور است و نباید موجب شادی دشمن شویم. هرچقدر آرا بالا برود، برای نظام بهتر است و واجب است همه برای عزت نظام در انتخابات شرکت کنند.

 

 

 

 

کد خبر 1063606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha