اختصاص ۴ هزار میلیارد تومان به سامانه گرمسیری/ کشاورزی ظرفیت بزرگ اشتغالزایی در استان ایلام است

محمد باقر قالیباف با بیان اینکه تلاش می شود که با اختصاص ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار، این طرح در آینده ای نزدیک به بهره برداری برسد، گفت: با بهره برداری از این طرح بیش از ۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان از دیم به آبی تبدیل می‌شود.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، رئیس مجلس شورای اسلامی در بازدید از سد خاکی کنجانچم و سامانه گرمسیری در شهرستان مهران، اظهار کرد: سامانه گرمسیری یکی از طرح های مهم استان در راستای توسعه بخش های مختلف به ویژه بخش کشاورزی در این منطقه است.

 

وی با بیان اینکه تلاش  می شود که با اختصاص ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار، این طرح در آینده ای نزدیک به بهره برداری برسد، گفت: با افتتاح سامانه گرمسیری در استان ایلام بیش از ۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان از دیم به آبی تبدیل می‌شود.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تاکنون 10 میلیارد دلار برای این پروژه هزینه شده است، بیان کرد: این پروژه پیشرفت خوبی با تزریق اعتبار از صندوق توسعه ملی با دستور رهبر معظم انقلاب داشته است.

 

«محمد باقر قالیباف» با تاکید بر اینکه مسئله انتقال آب در منطقه گرمسیری استان ایلام و کرمانشاه موضوع مهمی است، یادآور شد: استان ایلام دارای ظرفیت های بسیار خوبی در بخش کشاورزی است که با توجه جدی به این بخش  می توان شاهد تحول بززرگی در راستای توسعه استان بود.

 

وی در ادامه سفر خود به استان ایلام از سد مخزنی کنجانچم در ۲۰ کیلومتری شمال شهر مهران که از نوع خاکی - هسته‌ای در سال ۹۲ عملیات اجرایی آن آغاز شده است، بازدید کرد.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی در این بازدید نیز خاطرنشان کرد: اجرای این طرح هم می‌تواند به توسعه بخش کشاورزی کمک کند و هم به تامین آب شرب و استفاده در مصارف صنعتی منجر شود.

 

قالیباف اظهار کرد: سد مخزنی کنجان چم می‌تواند آب کشاورزی و صنعت را در استان تأمین کند و این مهم تا چندین دهه آب منطقه را تأمین خواهد کرد

 

گفتنی است، در این بازدید حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» امام جمعه استان،  نمایند گان مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی و استاندار ایلام قالیباف را همراهی می‌کنند.

 

 

 

کد خبر 1063641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha