گره‌گشایی به رسم اهل بیت(ع) توسط اهالی مسجد «امام جعفرصادق(ع)»

مسجد «امام جعفرصادق(ع)» که در دهه چهل شمسی گلنگ آن توسط آیت‌الله خوانساری بر زمین زده شد در دوره کرونا با توزیع هشت دوره کمک‌های مومنانه و پرداخت وام به آسیب‌دیدگان اقتصادی کرونا ملجا محرومان شده است.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: مسجد امام جعفر صادق (ع) (واقع در تهران، منطقه نیروی هوایی، خیابان 12/34) از مساجد قدیمی در این منطقه است که آیت الله سید احمد خوانساری، استاد نام آشنای درس خارج فقه و اصول که چند دهه در مسجد سید عزیزالله تهران، شاگرد تربیت می کرد در دهه چهل، کلنگ ساخت این مسجد را بر زمین زد و چند سال بعد، این مسجد با حضور مرحوم آیت الله محمد تقی فلسفی، خطیب مشهور و نویسنده حوزوی به صورت رسمی کار خود را آغاز کرد.

 

تحت پوشش قرار دادن ۱۰۰ خانواده نیازمند

 

مسجد امام جعفر صادق (ع) از همان سال های نخست فعالیت خود خدمت به نیازمندان را به صورت جدی دنبال کرد و اکنون بیش از 100 خانواده تحت پوشش این مسجد هستند و به صورت دوره ای از کمک های این خانه خدا بهره مند می شوند. اهالی مسجد امام جعفر صادق (ع) در دوره کرونا با همکاری جمعی از خیران و البته به همت حجت الاسلام والمسلمین «مظفر کاوه» و اعضای بسیج و هیئت امنا هشت دوره کمک مومنانه میان نیازمندان توزیع کردند.

 

امام جماعت مسجد امام جعفر صادق (ع) در این باره گفت: اهالی این مسجد و با محوریت هیئت امنا و پایگاه مقاومت بسیج پس از شیوع ویروس کرونا ابتدا با تشکیل تیم هایی اقدام به ضد عفونی کردن خیابان 12/34 و بخش های دیگری از منطقه نیروی هوایی کردند.

 

هشت نوبت کمک مومنانه به نیازمندان

 

وی اضافه کرد: اقدام دیگر اهالی مسجد امام جعفر صادق (ع) به ویژه در پی مطالبه مقام معظم رهبری درباره کمک مومنانه به نیازمندان و کسانی که در دوره شیوع ویروس در زمینه شغلی دچار مشکل شدند، تهیه بسته های ارزاق بود که در هر بسته، 13 قلم شامل برنج، چای، قند، شکر، روغن و ... میان خانواده های نیازمند توزیع کردند. ارزش هر بسته حدود 400 هزار تومان است.

 

از جمله کارهای خیر دیگر مسجد امام جعفر صادق (ع) فعالیت صندوق قرض الحسنه حجت بن الحسن (عج) است که به گفته کاوه سابقه طولانی مدت دارد و طی سالیان اخیر، اندوخته آن از صد میلیون تومان به حدود یک میلیارد رسیده است و به عموم مردم با اولویت زوج های جوان، جویندگان کار، مستاجران و بیماران خاص، وام با اقساط ده ماهه پرداخت می کند. البته با موافقت اعضای هیئت امنای این صندوق، مبلغ و دوره پرداخت وام می تواند افزایش یابد. صندوق قرض الحسنه حجت بن الحسن (عج) در دوره کرونا به کارگران فصلی و تعدادی از کسانی که در زمینه شغلی دچار مشکل شدند، وام پرداخت کرده است.

 

فعالیت همزمان چند طلبه 

 

یکی از نکات جالب درباره مسجد امام جعفر صادق (ع) فعالیت همزمان چند طلبه در این مسجد است به طوری که علاوه بر حجت الاسلام والمسلمین کاوه، یک طلبه به عنوان فرمانده پایگاه بسیج و یک طلبه نیز به عنوان فعال فرهنگی این مسجد فعالیت دارند که به گفته حاج آقا، این نوع از فعالیت موجب پویایی برنامه های این مسجد شده است.

 

مسجد امام جعفر صادق (ع) در سال های اخیر مبتکر برگزاری اجتماع بزرگ مسجدی ها در منطقه نیروی هوایی شده است که به گفته حجت الاسلام والمسلمین مظفر کاوه که بانی شکل گیری این اجتماع است، این اتفاق قشنگ همه ساله در سالروز شهادت شیخ الائمه (ع) صورت می گیرد و امسال نیز با وجود شیوع ویروس کرونا حدود یک هزار و 500 نفر از اهالی مساجد این منطقه در صبح روز 25 شوال خود را به این مسجد رساندند. به گزارش خبرنگار ما این اجتماع در فضایی بسیار معنوی و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شد و در پایان، همه سوگواران مهمان اطعام صادقی شدند.

 

نکته جالب دیگر درباره مسجد امام جعفر صادق (ع) وجود فضای همدلی و مهربانی میان کارگزاران این مسجد است که به گفته حاج آقا کاوه، همین موضوع از عوامل موفقیت این مسجد شده و موجب شده که چندین بار شبکه های مختلف رسانه ملی برنامه های مسجد امام جعفر صادق (ع) را پوشش داده اند.

 

موضوع دیگر، برنامه های قرآنی با مدیریت آقای کاوه و پسر طلبه اش و برادرزاده شان، به صورت مستمر در مسجد امام جعفر صادق (ع) برگزار می شود که شامل آموزش قرائت و ترجمه و برگزاری جلسات تفسیر است.

 

سخنی با رئیس جمهوری منتخب

این گزارش را سخنی از حجت الاسلام والمسلمین کاوه درباره توقع اهالی مسجد امام جعفر صادق (ع) از دولت منتخب ملت به پایان می رسانیم: هیچ توقعی از هیچ دولت نداریم، به جز اینکه، خواهشا در امور مساجد دخالت نکنند.

 

کد خبر 1063662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha