بازار قرآن کریم به‌واسطۀ کرونا و فضای مجازی کم رونق شده است

ماموستا قادری، گفت:۱۴۰۰ سال به تاریخ شمسی از هجرت پیامبر اسلام (ص) گذشته است و بازار قرآن کریم به‌واسطۀ کرونا و فضای مجازی کم رونق و فضای مجازی حد، حدود ، شرم ، حیا و حریم‌ها را شکسته‌ است.

ماموستا ملا قادر قادری در گفتگو با خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، گفت: امروزه و در عصر ما بازار تعلیم و تعلّم و تبلیغ قرآن کریم روزبه‌روز دارد در بین مسلمانان کم‌رنگ می‌شود دلیل و عامل اول وبای کرونا است .

 

امام جمعه پاوه  افزود: بنده معتقدم وبای کرونا بلای الهی است و آن را خداوند متعال برای آزمایش ما فرستاده است و سبب شده چوپان و کارگر و وزیر و وکیل و شاه و سلطان و امیر هرکدام یک ماسک به‌صورت خود بسته‌اند و در مقابل آن مقاومتی نداریم. این مرض به نماز و قرآن و تدریس و مدارس علوم دینی و حوزه‌ها و مدارس ما ضربه وارد کرده است.

 

وی خاطر نشان کرد: خداوند تبارک‌وتعالی در آیۀ ۲۰ سورۀ مبارکۀ جاثیه می‌فرماید: «هَٰذَا بَصَائِرُ لِلنَّاسِ وَهُدًى وَرَحْمَةٌ لِقَوْمٍ يُوقِنُونَ» این قرآن راهنماست و به کسانی که طالب هدایت باشند، بصیرت می‌دهد و در بسیاری از جاها ما قرآن را وسیله‌ای برای افزایش مال خود قرار داده‌ایم. الآن در جمهوری اسلامی هر کس به شیوه‌ای قرآن می‌خواند و تفسیر می‌کند. یکی تکفیر و دیگری توجیه می‌کند اما پیامبر اسلام می‌فرماید به‌وسیلۀ قرآن به فکر خوردن نان و یا ازدیاد مال نباشید.

 

ماموستا قادری تصریح کرد:پروردگار متعال در آیۀ ۴۴ سورۀ زخرف می‌فرماید: «وَإِنَّهُ لَذِكْرٌ لَكَ وَلِقَوْمِكَ وَسَوْفَ تُسْأَلُونَ» ای رسول این قرآن برای شما و امتت عزت است و اگر قرآن را مورد احترام و تکریم قرار ندهید در قیامت از شما سؤال خواهد شد و باید جواب دهید و به‌عنوان نتیجۀ  بازار قرآن کریم به‌واسطۀ وبای کرونا و فضای مجازی کم رونق شده و فضای مجازی حد، حدود ، شرم ، حیا و حریم‌ها را شکسته‌ است.

 

امام جمعه پاوه در پایان گفت: این همان روزی است که پیامبر اسلام فرمودند: هر کس بتواند در آخر زمان یک‌دهم دین اسلام را حفظ کند به‌اندازۀ ایثار اصحاب اجر دارد و یک‌دهم عمل ما امروز به‌اندازۀ ده عمل یاران عصر حضرت (ص) است. از خدای تبارک‌وتعالی می‌خواهم به بنده و شما توفیق دهد به قرآن کریم پشت نکنیم. عزت و سربلندی ما زیستن و ماندن در کنار قرآن کریم است.

کد خبر 1063757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha