استان فارس از سه استان برتر تامین کالا سامانه «ستاد» شد

عوض پور گفت: در اجرای آزمایشی سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد)، استان فارس از سه استان برتر تامین کالا با ۹ هزار تامین کننده به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «علی عوض پور»، امروز (دوشنبه 17 خرداد) در وبینار هم اندیشی بخش خصوصی و دست اندرکاران سامانه «ستاد» و آشنایی با سیاست های اجرایی سامانه تدارکات الکترونیکی دولت گفت: در اجرای آزمایشی سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد)، استان فارس از سه استان برتر تامین کالا با 9 هزار تامین کننده به شمار می رود.

دبیر کل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس افزود:فارس حضور خوبی در این سامانه داشت اما مشارکت بخشی خصوصی در این سامانه کاهش پیدا کرده بود و راهکارهای مشارکت بخش خصوصی در این سامانه با حضور فعالان این حوزه بررسی شده است.

وی اضافه کرد: عدم اطلاع رسانی از نحوه فعالیت سامانه، عدم اعمال سیاست های نظارتی، عدم پرداخت به موقع مطالبات تامین کنندگان، شفاف سازی، در نظر نگرفتن کیفیت در مناقصات و الزام تامین کنندگان به استانداردهای دستگاه های اجرایی به عنوان دلایل اصلی عدم مشارکت بخش خصوصی استان مشکلات اصلی این حوزه است.

عوض پور تصریح کرد: فعالیت سامانه «ستاد» در فارس، نیازمند مشارکت بخش دولتی و خصوصی است و هماهنگی های خوبی با بخش دولتی استان انجام شده و مشکلات قراردادها و عدم در نظر گرفتن کیفیت و تنها توجه به قیمت رفع شده است.

وی ادامه داد: اتاق بازرگانی فارس تلاش می کند این سامانه با مشارکت مطلوب بخش دولتی و ترغیب تولید کنندگان داخلی استان اجرا شود.

خاطر نشان می شود تا پایان اردیبهشت 1400 تعداد ثبت نام کاربران بخش خصوصی استان فارس بیش از 17 هزار نفر و تعداد کل تامین کنندگان این استان بیش از 12 هزار نفر بوده است.

کد خبر 1063767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha