فرماندار نهبندان خواستار آبرسانی به مناطق عشایری نهبندان شد

فرماندار نهبندان خواستار آبرسانی و رفع تشنگی دام ها و شترها در منطقه عشایری این شهرستان شد و گفت: نهبندان، قطب شتر استان است و آبرسانی به مناطق عشایری نیازمند حمایت سازمان امور عشایری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند؛ «مجید بیکی» امروز (۱۷ خرداد) در جمع ریش سفیدان، بزرگان و معتمدین عشایر شهرستان نهبندان که با حضور علایی مقدم معاون وزیر و رییس سازمان امور عشایری کشور برگزار شد، اظهار کرد: سال بسیار خشکی را به لحاظ کاهش نزولات آسمانی پشت سر گذاشته ایم چرا که مراتع خشک و بی آب و علف سبب آسیب هایی به عشایر و دامداران منطقه شده است که نیازمند توجه ویژه است.

 

فرماندار نهبندان خواستار شروع و تکمیل فاز سوم آبرسانی به مناطق عشایری نهبندان شد و افزود: فاز اول و دوم پروژه آبرسانی به مناطق عشایری خواجه منجیکوه نهبندان با عنایت مجموعه اداره کل امور عشایری در زمان کم تکمیل شد.


وی تصریح کرد: با توجه به شرایط خشکسالی، آبرسانی و خدمت رسانی به عشایر سخت تر شده چراکه خودروی مناسب برای تیغ زنی ایل راه ها و راه های مواصلاتی عشایر وجود ندارد.


وی با اشاره به وسعت و پراکندگی شهرستان نهبندان، گفت: وسعت شهرستان نیازمند اعتبارات بیشتری است چرا که بارندگی های خراسان جنوبی به دلیل کویری بودن سبب سیلابی شدن و  تخریب ایل راه ها می شود.


فرماندار نهبندان از معاون وزیر خواستار آبرسانی و رفع تشنگی دام ها و شترها در منطقه ملک چاهرویی و قله ریگ نهبندان شد و گفت: نهبندان، قطب شتر استان است که آبرسانی به مناطق عشایری نیازمند حمایت سازمان امور عشایری است.


بیکی خواستار پرداخت تسهیلات کم بهره و زنجیره ای شد و افزود: عشایر نهبندان در حوزه صنایع دستی، تسهیلات، آموزش ها و فروش صنایع دستی و ساخت مدرسه در مناطق عشایری نیازمند حمایت ویژه هستند.


وی با بیان اینکه تاکنون در خصوص خرید تضمینی دام اقدامات خوبی انجام شده است، مطرح کرد: اما این طرح معایبی دارد و بخشی تقاضا اصلاح دستورالعمل را دارند تا عشایر بتوانند دام خود را عرضه کنند چراکه هم اکنون عشایر برای تامین نهاده و فروش دام در شرایط خشکسالی با مشکل مواجه هستند.

 

 

 

 

 

کد خبر 1063799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha