ریشه خشونت های خانگی فقدان مهارت گفتگوی سازنده در خانواده است

ربیعی گفت: ریشه خشونت های خانگی و جرائمی که در سطح جامعه اتفاق می افتد این است که مهارت تعامل و گفتگوی سازنده و ساختارمند در بین اعضای خانواده و افراد جامعه وجود ندارد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، «صدیقه ربیعی» با اشاره به اجرای طرح ملی گفتگوی خانواده با رویکرد مسئله یابی مشارکتی در حوزه اعتیاد بیان کرد: این موضوع آن چیزی است که امروزه در سطح جامعه به خصوص در بین نسل جوان احساس می کنیم بنابراین باید به فکر این باشیم که این آسیب اجتماعی را به هنگام و در سطح جامعه کنترل کنیم .

 

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری قزوین ادامه داد: این طرح سه سال متوالی است در سطح استان در حال اجراست و این نشان می دهد که یکی از سیاست هایی که برای دولت حائز اهمیت بوده نهاد خانواده و شرایطی است که باید در یک خانواده سالم حاکم باشد .

 

وی عنوان کرد: همانطور که مطالعات نشان می دهد ما در عصری زندگی می کنیم که میزان گفتگو به حداقل رسیده و این کاهش میزان گفتگو و تعامل در بین اعضای خانواده قطع یقین تبعات جبران ناپذیری را برای خانواده وجامعه به دنبال خواهد داشت و ما نباید از این امر به راحتی گذر کنیم.

 

ربیعی اعلام کرد: امروزه شاهد این هستیم  کوچکترین مسئله ای که در سطح خانواده اتفاق می افتد منجر به خشونت شده واین خود بیانگر این است که ما مهارت لازم را برای گفتگو کردن نداریم، بنابراین باید گفت  ریشه خشونت های خانگی و جرائمی که در سطح جامعه اتفاق می افتد این است که مهارت تعامل و گفتگوی سازنده و ساختارمند در بین اعضای خانواده و افراد جامعه وجود ندارد .

 

وی تصریح کرد: به لحاظ اهمیت موضوع و نقش آن در کاهش بروز آسیب های اجتماعی انتظار می رود دستگاه های اجرایی ذیربط به خصوص دانشگاه ها و آموزش و پرورش که با نسل جوان در ارتباط هستند همکاری لازم را با مجری طرح معمول کنند.

 

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری قزوین اظهار کرد: متأسفانه طی سال 99 در کشور حوادث تلخی را تجربه کردیم که در حیطه دختران اتفاق افتاد و خیلی از شبکه های معاند از این موضوع بهره برداری کرده و سیاه نمایی هایی اتفاق افتاد که در نهایت منجر به شکل گیری یک بدبینی نسبت به پدران ایران اسلامی شد بنابراین روز دختر فرصت مغتنمی است تا بتوانیم این نگرش منفی را خنثی کنیم.

 

وی خاطر نشان کرد: بنابراین انتظار داریم دستگاه های اجرایی با توجه به این ملاحظات برنامه های خود را حول محور های تعامل دختران با پدران، خودآگاهی نسبت به دختران، ارتقاء دانش وآگاهی دختران تدوین کنند.

 

ربیعی یادآور شد: مناسبت ها در واقع فرصتهایی هستند تا ما بتوانیم در مسیر کنترل بروز آسیب های اجتماعی و معرفی الگوهای موفق در بین دختران گام برداریم بنابراین باید یک هویت ایرانی واسلامی را برای آنان به تصویر کشیده و آنها را کمک کنیم تا از این بحران به سلامت گذر کنند .

 

کد خبر 1063851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha